Uiteraard.Glika schreef:Dank voor de tip. Maar je bedoelt dan zeker de KMC Powerlink. KMV is wat anders.
Groet,
Arno
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Als voorbereiding op de reis ben ik mijn fiets van voor na achter aan het nalopen. Een soort APK. Mijn ketting zat er nu 2600 km op, zeg maar de A ketting. Een nieuwe ketting kan geen kwaad, vandaar vandaag de A maar gewisseld met een nieuwe. Wederom met een HG93. Bij het vergelijken zag ik dat de oude ketting ongeveer 1 cm langer was geworden. Over 108 schakels verdeeld. Ikzelf vind dat best wel veel rek. Van de 2600 km heb ik zo'n 2000 met bepakking gereden.Matthie9000 schreef:Ik bedoelde inderdaad om ze elke 1000km om te wisselen; dus 1e 1000km ketting A, 2e 1000km ketting B, 3e 1000km ketting A; maar op een afstand van 2000km (whoops) is dat inderdaad niet nodig; wel zou je kunnen overwegen om voor vertrek er een nieuwe ketting op te zetten en na vertrek de oude terug te doen.
Mooi setje verder, hopelijk heb je de spaken niet nodig .
Ik heb zo'n Brooks sleuteltje bij mij. Ik heb mijn zadel al een paar keer moeten spannen. Slangenklem is inderdaad een goede tip, flesje olie en kabeltjes heb ik inmiddels ook. Bandenspul is inclusief een lapje voor de buitenland.Ronald van der Perk schreef:Je gaat toch geen sleutel meenemen om je zadel te spannen?
Een paar slangenklemmen om te "spalken" zijn niet zwaar en kunnen handig zijn.
Wat ik mis is een klein flesje met olie en een reserve remkabel, derailleur kabeltje.
Als je een groot gat in je buitenband krijgt is een stukje van dat gaas of canvas handig om de rit naar een nieuwe buitenband te overbruggen.
Is je tube solutie niet verdroogd?
Glika schreef:Ik heb zo'n Brooks sleuteltje bij mij. Ik heb mijn zadel al een paar keer moeten spannen. Slangenklem is inderdaad een goede tip, flesje olie en kabeltjes heb ik inmiddels ook. Bandenspul is inclusief een lapje voor de buitenland.Ronald van der Perk schreef:Je gaat toch geen sleutel meenemen om je zadel te spannen?
Een paar slangenklemmen om te "spalken" zijn niet zwaar en kunnen handig zijn.
Wat ik mis is een klein flesje met olie en een reserve remkabel, derailleur kabeltje.
Als je een groot gat in je buitenband krijgt is een stukje van dat gaas of canvas handig om de rit naar een nieuwe buitenband te overbruggen.
Is je tube solutie niet verdroogd?
Solutie verdroogd? Staat toch niet op de foto? Wel een zakje met 2 remblokjes.
NBT 2 is inmiddels ook binnen, idem een Powerlink. Volgens mij is dit echt meer dan genoeg nu.
Wat ik bedoel is controleer of nog beter, vervang ieder jaar je tube omdat lekke banden in de praktijk weinig voorkomen en dan kan het zo maar gebeuren dat de lijm in je tube is verdampt op het moment dat je het nodig hebt.
Ronald van der Perk
Groet,
Arno