Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bangkok airport fiets - Forum Wereldfietser

bangkok airport fiets

Ik las dat de fiets vanaf het vliegveld van Bangkok niet meer in de bus wordt meegenomen, tenzij verpakt in een doos. Ook las ik dat een taxibusje waar de fietsen in kunnen ongeveer 700 baht kost. Is dit de prijs voor het busje inclusief personen? Ik bedoel maar: wij zijn met 4 personen ,dit zou dan bijna even duur zijn als de express bus ( 4 x 150 baht ). Kloppen deze gegegevens ?

BVD Willy
Sinds de spoorlijn van de luchthaven van Bangkok naar de stad in gebruik is genomen, rijden er geen Airport-bussen meer vanaf de luchthaven naar de stad. In de treinen op deze nieuwe lijn kunnen geen fietsen mee. (overigens in veel treinen op andere lijnen wel!)
Afgelopen december heb ik een taxibusje genomen. Ik heb dat geregeld bij de officiele taxi-tafel bij nummer 7 op de begane grond. Dit kostte voor mij en mijn fiets 700 baht.
Je gaat bij de uitgang van de luchthaven met de lift naar beneden. Buiten onder het afdak ziet je de nummers staan. Voor 7 ga je naar links.
Er wordt elders op de luchthaven en met name net voorbij de douane tal van vervoer aangeboden, maar in de regel ben je veel duurder uit en je hebt ook nog kans dat je naar een "verkeerd" hotel wordt gebracht.
Wil je helemaal geen gedoe op de luchthaven na een lange en vermoeiende vlucht? Regel dan vooraf een hotel met een transfer vanaf de luchthaven. Bij de uitgang houdt de chauffeur jouw naam in de lucht.
Afgelopen najaar inderdaad 700 bath betaald voor 1 auto in dit geval voor 2 personen 2 fietsen van Airport naar Mo Chit busstation. Volgende keer fietsen we in een keer naar Ayuthaya.

Paul Snoeij.
Lees voor je naar Thailand gaat de klassieker "Zacht als zijde en buigzaam als bamboe" van John Hauser en vooral zijn ervaring tijdens zijn eerste aankomst.
Een deel van dit boek is gedateerd: busovervallen komen niet meer voor in Thailand.