Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Oordeel over Ortler Chur - Forum Wereldfietser

Oordeel over Ortler Chur

Ik kwam op internet een trekking bike van bikester.nl tegen, die mij wel wat leek.
Ik ga binnenkort met pensioen en ga dan wat fietsvakanties maken. Bagage laat ik vervoeren van hotel naar hotel.
Als het mij bevalt wil ik zelf met bagage op stap, per fiets.
Wat vinden jullie van de fiets.
http://www.bikester.nl/fietsen/trek-fie ... 47968.html
Voor korte vakanties waarbij de bagage apart wordt vervoerd lijkt het me een comfortabele fiets. Ik zou hem niet gebruiken voor vakanties waarbij de bagage op de fiets gaat; te veel onderdelen kunnen kapot gaan. Voor de prijs ben ik wantrouwig over de kwaliteit van frame, vork en schijfremmen. Ook denk ik dat de fiets na enkele maanden gebruik nog eens nagelopen moet worden (o.a. de spaken).

Wie lange fietsreizen gaat maken doet er goed aan na te denken over de geometrie van de fiets en welke houding comfortabel is. Dit kan het best in overleg met een verkoper gedaan worden. De meeste reisfietsen hebben een redelijk sportieve houding, maar de merken verschillen onderling. Ik zou deze fiets dus niet kopen als ik hem niet kon uitproberen en in overleg met een verkoper kon 'aanmeten'.
Heb inmiddels op jouw advies bij de plaatselijke fietsenmaker een fiets aangeschaft.
Onderhoud en aanmeten van de fiets gaven de doorslag.
Het is de Merida Freesport 500 geworden, waarmee ik de eerste korte fietsvakanties
eens ga uitproberen.