Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Super lichthgewicht alternatief voor camera statief - Forum Wereldfietser

Super lichthgewicht alternatief voor camera statief

Super lichthgewicht alternatief voor camera statief, erg slim en elegant: kijk op youtube.
Yep ik kende hem al - supersimpel en handig!
Geweldig! Zeker bij kleine cameraatjes is het resultaat nog een stuk beter als je de bout die in de camera gaat langer maakt, dan stabiliseer je het gedraai van de camera beter.
Leon
Leon schreef:Geweldig! Zeker bij kleine cameraatjes is het resultaat nog een stuk beter als je de bout die in de camera gaat langer maakt, dan stabiliseer je het gedraai van de camera beter.
Leon
de draad is 1/4"-20, succes ! :twisted:
m-gineering schreef:
Leon schreef:Geweldig! Zeker bij kleine cameraatjes is het resultaat nog een stuk beter als je de bout die in de camera gaat langer maakt, dan stabiliseer je het gedraai van de camera beter.
Leon
Een beetje inventief Marten! Je kunt:
1. Een microstatief gebruiken om het touwtje aan vast ta maken.
2. Bij de kringloop een oud statiefachtig geval kopen, de zaag erin zetten en er iets langwerpigs aan of van fabrieken.
3. Een korte camerabout gebruiken om iets langwerpigs te fabrieken.
Bij voorkeur gebruik je iets dat je als reiziger toch al bij je hebt zoals een pannetjeshandgreep. (daar moet iets haaks aan: verzin het!)
Leon
Een mens is geniaal. :lol: Maar ik zoek nog iets waar je ook mee kan lopen/fietsen en dat zal niet meevallen met deze oplossing. :lol:
Er bestaat zoiets als een stuurstatief. Is dat waar je naar zoekt? Bij een wandelstatief kan ik me echt niks meer voorstellen.
multiwgb schreef:Een mens is geniaal. :lol: Maar ik zoek nog iets waar je ook mee kan lopen/fietsen en dat zal niet meevallen met deze oplossing. :lol:
Als een pannetjeshandgreep, 150 cm touw en een rijksdaalder met een gat erin te zwaar zijn ben je wel erg lichtgewicht bezig. 8)
Leon
Leuke oplossing, maar je kunt je wel afvragen tot welke sluitertijd dit hulpje nuttig is. Voor ietsje langere sluitertijden zou een eenpootsstatief (die je eventueel klemzet tegen een muurtje ander paaltje) alweer een betere oplossing zijn. Voor langere sluitertijden is een driepootstatief (gorrilapod) of gewoon een rijstzak (ortliebtas, rugzak) alweer onvermijdelijk.

Dus afhankelijk van brandpuntsafstand zou je een ondergrens qua sluitertijd voor deze oplossing kunnen aanhouden.
Een lens met beeldstabilisator of gewoon 9 beelden per seconden schieten (en dan daarna de scherpste uitkiezen) is ook een optie.

Maar voor hele kleine lichte cameraatjes zonder beeldzoeker en die je op afstand houdt om te zien wat je schiet is dit wel een leuke creatieve oplossing. Een rugzak omdraaien en op je borst dragen en daar je camera op rusten is misschien ook nog een tip.
Een andere optie is een beanbag.
Ideaal voor langer sluitertijden.
Ik heb er één gemaakt van fleece, gevuld met polystyreen korrels.

Afbeelding
Leon schreef:
m-gineering schreef:
Leon
Een beetje inventief Marten! Je kunt:
1. Een microstatief gebruiken om het touwtje aan vast ta maken.
2. Bij de kringloop een oud statiefachtig geval kopen, de zaag erin zetten en er iets langwerpigs aan of van fabrieken.
3. Een korte camerabout gebruiken om iets langwerpigs te fabrieken.
Bij voorkeur gebruik je iets dat je als reiziger toch al bij je hebt zoals een pannetjeshandgreep. (daar moet iets haaks aan: verzin het!)
Leon
Maak je over mij geen zorgen Leon, ik maak wel een boutje, minder werk als naar de Kringloop fietsen 8)