Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga globetraveller, barcelona, welke banden - Forum Wereldfietser

Koga globetraveller, barcelona, welke banden

Hoi,

De maand juni ga ik fietsen naar Barcelona, nu ben ik op zoek naar de meest geschikte banden om op mijn koga globetraveller te monteren, ik heb een goed artikel gelezen op big apples van Schwalbe maar passen deze op mij koga?

Dus, wat raden jullie mij aan en wat past op de globetraveller?

Groeten en vast bedankt voor de antwoorden

Martijn
Ik vertrek in mei naar Barcelona. Ik heb daarvoor de Marathon Plus vervangen door de Marathon Supremes. Ik heb zitten twijfelen tussen de Big Apples en de Supremes en heb gekozen voor de Supremes omdat de lekbestendigheid iets beter schijnt te zijn. Maar alles is betrekkelijk, een stuk ijzer gaat door elke band.

O ja, in geval van de Supremes heb je de vouwband en de band met draad. Vouwband schijnt iets duurzamer te zijn. Ik heb voor deze laatste gekozen.

Groet,
Arno
Beste,

In mei start mijn tocht naar Spanje en ik rijd ook op Marathon Supremes. Ik doe dat al driekwart jaar en moet nog wachten op de eerst lekke band. De vouw versie is ook makkelijk mee te nemen als reserve.

Groetjes,
Marjanne
Of de Big Apples op je Koga passen hangt o.a. af van je voorvork, je velg en je remmen, Wim uit Groningen weet daar veel van af.
Ik ben op Marathon Supremes o.a. naar Barcelona gereden en dat ging prima op die route. Paar korte stukjes onverhard is geen enkel probleem, hooguit wat lucht uit de band laten lopen als het erg hobbelt over de steentjes.
thexpert schreef:Hoi,

De maand juni ga ik fietsen naar Barcelona, nu ben ik op zoek naar de meest geschikte banden om op mijn koga globetraveller te monteren, ik heb een goed artikel gelezen op big apples van Schwalbe maar passen deze op mij koga?
Waarom een helderziende vragen? :wink:

Zoek op welke maat band er nu op je fiets zit, dat staat ergens op de zijkant, bv 37-622. De 37mm is dan de officiele diameter van de band.

Stel je wilt een 42mm band monteren, dat is 5 mm meer De band is in theorie dan 5mm hoger en per kant 2.5mm breder . Plak een worst plasticine op de band en kijk of die overal langs en onderdoor kan. Je hebt dan een eerste indicatie, want fabrikanten meten niet erg consistent en het profiel maakt uiteraard ook uit