Additionally, paste this code immediately after the opening tag: China, voorjaar, 2-3 weken - Forum Wereldfietser

China, voorjaar, 2-3 weken

Mijn doel is om China (bijvoorbeeld omgeving Shanghai) beter te leren kennen; ik maakte drie jaar geleden kennis met China in een toeristen-highlights- groepsreis. Voor mij was deze eerste kennismaking een geweldige ervaring, kantelpunt in mijn wereldbeeld, veel sterker dan ik met andere wereldreizen beleefde. Ik wil het land en de mensen van China nu directer ervaren, zonder de ‘verstorende’ invloed van een toeristische groep. Een ‘éénpersoonsgroep’ lijkt me wel weer heel erg klein, en partner noch (tiener)zoon willen mee. En dus zoek ik een gelijkgestemde reisgenoot voor gezamenlijke voorbereiding, en het geheel of deels samen maken van de reis. Een paar dagen stad, veel dagen dorp en platteland, hotelletjes, ‘lonely planet’ en juist niet. Ik ben redelijk sportief en zou best 100 km per dag kunnen rijden. Op deze reis is fietsen geen echter geen doel, maar middel: een paar uur per dag, en eventueel ook etappes per trein.
Ik wil in deze reis een indruk krijgen hoe chinezen leven en werken, en bijvoorbeeld een bezoekje aan de producent van de gebitskroon die mijn tandarts onlangs bij mij plaatste (!). Direct na mijn vorige reis drie jaar geleden werd ik lid van Amnesty, geïnspireerd door Falun-Gong- demonstraties die ik in HongKong meemaakte. Ik ben niet van plan mijn hollandse mensenrechtenmeningen uit te dragen, maar wel vind ik dat elk positief contact tussen west en oost (een heel klein beetje) kan bijdragen tot wederzijds begrip en wereldverbetering.
Ik heb inmiddels driemaal solo in China gefietst. Ik zou nu niet anders meer willen dan alléén!....

http://www.Chinafietser.nl