Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 100 Cols: vraag over stempeltoestanden - Forum Wereldfietser

100 Cols: vraag over stempeltoestanden

Heehoi,

ik ben van plan binnenkort de 100 Cols-route te gaan rijden. Ik zit nog een beetje in dubio of ik dat officieel ga doen, of dat ik gewoon een track in m'n GPS gooi en 'm illegaal rijd. Op de officiële wijze moet je stempeltjes halen, of ander bewijsmateriaal verzamelen.

Nu is mijn vraag: hoeveel tijd en moeite kost dat?

Ik hou namelijk nogal van doorrijden, en heb geen zin om elke vijftig kilometer te moeten stoppen voor een stempeltje. Het moet wel een beetje vakantie blijven tenslotte ;-)

Groetjes,

Walter
waltertje schreef:Heehoi,

ik ben van plan binnenkort de 100 Cols-route te gaan rijden. Ik zit nog een beetje in dubio of ik dat officieel ga doen, of dat ik gewoon een track in m'n GPS gooi en 'm illegaal rijd. Op de officiële wijze moet je stempeltjes halen, of ander bewijsmateriaal verzamelen.

Nu is mijn vraag: hoeveel tijd en moeite kost dat?

Ik hou namelijk nogal van doorrijden, en heb geen zin om elke vijftig kilometer te moeten stoppen voor een stempeltje. Het moet wel een beetje vakantie blijven tenslotte ;-)

Groetjes,

Walter
Thumbs up! :)

Ben ook benieuwd of er ergens een complete gpstrack te downloaden is.

Is de route overigens de moeite waard? Ze claimen de mooiste tocht ter wereld te zijn ;)
Stempelen doen ze in bartlehiem toch ook niet?
Waarom zou je stempeltjes verzamelen? Geloven ze je thuis anders niet? :wink:
Anders lid worden van die club zal toch ook de kop niet kosten. Voordeel, je wordt op hun op site in de uitslag vermeld. :lol:
Ah, een uitslag, daar wordt het al interessanter van!
Er valt inderdaad weinig over te vinden op de website. In de FAQ lijkt het alsof je ze op de toppen moet halen en dat sommige cols gesloten kunnen zijn (dat lijkt mij geen probleem als je in het juiste seizoen fietst); contact opnemen met het secretariaat lijkt mij de meest handige optie. Als het ‘gewoon’ op de toppen is lijkt mij het overigens niet zo'n probleem dat je even mag uitrusten en van het uitzicht kunt genieten ;-).

Ga je de route met volledige bepakking doen of zonder kampeeruitrusting?
Naar mijn weten is het wensenlijk maar niet verplicht om stempels te halen. Als je jezelf op de foto zet (digitaal) voor het plaatsnaambord of met een krantje, dan ben je ook een heel eind.

En je zou natuurlijk altijd kunnen vragen of je niet geheel digitaal mag vastleggen. Dus dat je een GPS-log kunt overleggen. Misschien dat ze ook met de tijd meegaan.

Los daarvan is het natuurlijk voor de organisatie fijn als je wel het boekje besteld.
Als je mij via een PB een berichtje stuurt kan ik je een naam geven van iemand die hem vorig jaar gefietst heeft en ook dit jaar weer gaat fietsen.

Henk

kunst en fietswerk
Op de site zag ik alleen een overzicht van mensen die deze tocht - al dan niet verspreid over meerdere jaren - hebben volbracht en hoe vaak ze dat hebben gedaan. Wordt er ook een klassement bijgehouden met hoeveel dagen en uren je erover hebt gedaan of is de organisatie niet zo competitief?
in mijn account op gpsies heb de eerste 10 etappes als track verwerkt
je kunt ze terugvinden door te zoeken op jahwalla

veel plezier

groet
Jos
We zijn begonnen met het digitale tijdperk alles is gemakkelijk te dupli-en publiceren toch zou het jammer zijn als deze organisatie door die digitale wereld buitenspel wordt gezet. Of ben ik nou ouderwets.
Allen dank voor de antwoorden. Ik zal ook zeker contact opnemen met de organisatie, maar die zullen mij er ongetwijfeld van willen overtuigen dat de administratieve rompslomp reuze meevalt.

Tja, ik vind het natuurlijk best leuk om in zo'n register opgenomen te worden, maar ik fiets uiteindelijk toch voor mezelf. Soms vind ik het prima om bovenop een col even de camera te pakken (zie Volkskrant 31 maart), maar soms ben ik in tijdrijderstrance en soms heb ik gewoon andere dingen aan mijn hoofd.

Een complete GPS-track in zes delen heb ik inmiddels gevonden op gpsies. Ik heb wel de indruk dat ik die nog een beetje moet bijwerken met streetview ofzo, maar dat zie ik wel. Het fijne van gps is dat je nog minder hoeft te stoppen :-)

Ik ga uiteraard met kampeerbagage rijden. En thuis beginnen en eindigen. September is het plan, als het lijf meewerkt. Anders volgend jaar.

De claim dat het de mooiste en zwaarste fietstocht ter wereld is neem ik met een korrel zout. De wereld is best groot tenslotte. We gaan het zien.

Groet,

walter
waltertje schreef: Ik ga uiteraard met kampeerbagage rijden. En thuis beginnen en eindigen. September is het plan, als het lijf meewerkt. Anders volgend jaar.
Wat betreft je planning. Als je zo laat in het jaar wilt gaan rijden, dan is er kans dat de hoge cols gesloten zijn.
Jarno schreef:
waltertje schreef: Ik ga uiteraard met kampeerbagage rijden. En thuis beginnen en eindigen. September is het plan, als het lijf meewerkt. Anders volgend jaar.
Wat betreft je planning. Als je zo laat in het jaar wilt gaan rijden, dan is er kans dat de hoge cols gesloten zijn.
Echt waar? Gaan ze in september al dicht? Ik had begrepen dat het zelden voor oktober gebeurt. Nouja, eventueel rij ik hem andersom, dan heb ik de hoge cols begin september en de kleintjes aan het eind.

Grtjs,

Walter