door
Wim » di 19 jul, 2005 20:36
Bedankt John. Er gaat niets boven comfort, en dat is ook de reden dat ik op onze tandem steeds bredere banden heb gemonteerd. Eerst Panaracer 1,5 High Road (heel snel maar veel lekke banden), toen Panaracer Pasela 1.75 (iets minder lekke banden, maar al snel een kapotte wang) en daarna op advies van Schwalbe de gewone Marathon 1,9 (ze vonden de Big Apple te licht voor een beladen tandem) en die zijn nog redelijk snel, robuust en heerlijk comfortabel. Breder past niet in onze tandem, maar toch denk je wel eens wat je wilt voor je volgende solo fiets, als onze jongste niet meer op de tandem wil. De 60 mm Big Apple schijnt overigens niet goed te passen in de meeste frames en in combinatie met spatborden en veel typen remmen (V brakes, maar ook denk ik de Magura Evo 2 versie van de HS 33) al helemaal niet. De 50 mm versies lijken wel te passen. Heb je tips? Heeft iemand anders ervaring met het verschil tussen de 50 mm en de 60 mm, zowel wat betreft comfort als bij de montage?
Alvast bedankt.
Wim
p.s. statistisch betekent het niets, zo'n steekproef van 2, maar toch vind ik het suggestief dat je vriendin in 4000 km niet een keer lek rijdt, en jij twee keer in 1500 km.