Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zoektocht naar hybride toerfiets - Forum Wereldfietser

Zoektocht naar hybride toerfiets

Hallo allemaal,

Na veel lezen in topics van anderen toch zelf maar een account aangemaakt...

Wij zijn op zoek naar 2 hybride fietsen om de omgeving te verkennen en ze eventueel mee te nemen op vakantie. Dus laten we zeggen dat het meeste in NL gefietst gaat worden. Maar dan wel wat langere stukken. En verder komt er een kinderzitje voor...

Op basis hiervan willen we een hybride fiets kopen. Vooral omdat die minder rolweerstand hebben en je wat meer bereik hebt in de versnellingen. Denk niet dat jullie ons snel een naafversnelling gaan adviseren maar ik sta open voor tegenwerpingen :-)

Voordat ik me ging verdiepen in de fietswereld was ik redelijk blanco. Ik ken de bekende merken als Gazelle en Batavus uiteraard. Maar nu hoor ik namen als Jan Janssen, RIH, Trek, VSF, Sensa, Montego etc. etc.

Wat is het wensenlijstje... Simpel eigenlijk: volledige deore afmontage of beter, met een niet te hoog gewicht. En een fiets met een nederlandse zit zodat het fietsstoeltje makkelijk voorop kan (bij veel Duitse fietsmerken heb je een wat sportievere zit naar voren en dat is niet wat we zoeken)...

Als budget geen rol speelt zou de Koga Distance of de RIH Z-800 of Z-850 voldoen aan de eisen. Maar we willen geen vermogen besteden aan twee fietsen. Nou zagen we uiteindelijk de Sensa Campagna en de Sensa Superlite...

En na deze lange inleiding is de vraag: wat vinden jullie daarvan?? :-)
* Hoort Zuid-Limburg wat jullie fietsen betreft ook bij Nederland? Dit stelt fors andere eisen aan een fiets. Anders gezegd: ZL hoort fietstechnisch bij het buitenland.
* Als een kinderzitje op een stuur moet dan dienen stuur/stuurpen hiervoor geschikt te zijn. Veel aluminium stuurpennen zijn hier niet geschikt voor wegens afbreekgevaar. Dit moet je serieus nemen.
* Speelt budget nu een rol of niet?
* Lees dit: http://www.leonpoels.nl/fietsen/deeerst ... kantie.pdf
Leon
Ja budget speelt wel een rol. De aangegeven fietsen waren meer om aan te geven wat we op zich wel een geschikte fiets zouden vinden, op de prijs na...
En ZL zie ik als buitenland :-)

Overigens een goede opmerking over die stuurpen... Heb je daar mee info over? Waar moet ik op letten? Kun je een stuurpen vervangen?

Hoor graag jullie adviezen! En jullie mening over genoemde fietsen van Sensa...