Ik heb sinds kort speling in de (verstelbare) stuurpen van RItchey Pro. Het openbaart zich tijdens een trekbeweging aan het stuur naar boven, de beweging die je maakt om bijvoorbeeld een stoepje op te rijden. Als je daarna door een kuil rijdt voel je weer een knik terug naar beneden door de speling etc.
Wat heb ik geprobeerd en gecontroleerd? >>
1) De stelbout zit echt met de juiste kracht aangedraaid.
2) Ik heb de gekartelde bus iets er uit gehaald en verdraaid tov het stuur.
3) De gekartelde bus ziet er op het oog goed uit qua slijtage.
4) Ik heb de gekartelde bus en de stelbout 180 graden omgezet met andere woorden van de ene naar de andere kant gezet. Ik dacht hiermee het effect van eventuele slijtage in de kartels die er volgens mij niet is, mee op te heffen.
Wat ik ook doe het probleem blijft hetzelfde. Met deze stuurpen is ongeveer 8500 km gereden. Ik hoop op het forum nog wat tips te krijgen. Mocht het toch slijtage zijn dan is het geen punt om een nieuwe aan te schaffen. Ik twijfel nu echter aan mijzelf of dat het geval is.
Wat heb ik geprobeerd en gecontroleerd? >>
1) De stelbout zit echt met de juiste kracht aangedraaid.
2) Ik heb de gekartelde bus iets er uit gehaald en verdraaid tov het stuur.
3) De gekartelde bus ziet er op het oog goed uit qua slijtage.
4) Ik heb de gekartelde bus en de stelbout 180 graden omgezet met andere woorden van de ene naar de andere kant gezet. Ik dacht hiermee het effect van eventuele slijtage in de kartels die er volgens mij niet is, mee op te heffen.
Wat ik ook doe het probleem blijft hetzelfde. Met deze stuurpen is ongeveer 8500 km gereden. Ik hoop op het forum nog wat tips te krijgen. Mocht het toch slijtage zijn dan is het geen punt om een nieuwe aan te schaffen. Ik twijfel nu echter aan mijzelf of dat het geval is.