Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 64 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3749 berichten
m_nu schreef:De laatste der Mohikanen (uit productie)
Avagon Rohloff randonneur:
Afbeelding
Sjieke fiets!

Alleen: waren ze vergeten er een pompnokje op te solderen?

Sjors
Sjors schreef: Sjieke fiets!

Alleen: waren ze vergeten er een pompnokje op te solderen?

Sjors
Inderdaad...
Normaal gezien kan je een maatje groter Zefal wel langs de zitbuis klemmen maar dan verlies je een drinkbushouder, en die komen van pas bij het brevetten rijden.
m_nu schreef:
Sjors schreef: Sjieke fiets!

Alleen: waren ze vergeten er een pompnokje op te solderen?

Sjors
Inderdaad...
Normaal gezien kan je een maatje groter Zefal wel langs de zitbuis klemmen maar dan verlies je een drinkbushouder, en die komen van pas bij het brevetten rijden.
vanwaar die voorkeur bij de oldskool-lovers voor die lange ouderwetse zefalpompen? Persoonlijk vind ik zo'n minipompje met slangetje naar het ventiel en nanometer veel plezieriger. Weet je in ieder geval zeker dat je het ventiel niet vernielt, je kunt veel kracht zetten omdat je het pompje op de grond zet.... en je weet ook nog eens hoeveel bar erin zit.
http://www.youtube.com/watch?v=36lrvK7V75w
AB schreef:
vanwaar die voorkeur bij de oldskool-lovers voor die lange ouderwetse zefalpompen? Persoonlijk vind ik zo'n minipompje met slangetje naar het ventiel en nanometer veel plezieriger. Weet je in ieder geval zeker dat je het ventiel niet vernield, je kunt veel kracht zetten omdat je het pompje op de grond zet.... en je weet ook nog eens hoeveel bar erin zit.
http://www.youtube.com/watch?v=36lrvK7V75w
Ik persoonlijk vind het makkelijker om 7 bar in m'n banden te krijgen met zo'n grote pomp. Ik heb ook een elektronisch nanometertje van Schwalbe mee...
Ik heb hem nu een jaar, dit zijn een paar foto's van afgelopen jaar. Beetje veranderd hier en daar. Met studenten budget weliswaar. Fietst als een trein, helaas heb ik hem bij mijn ouders staan door de week, dus ik kan alleen in het weekend genieten van een goede fiets. In Nijmegen heb ik een belabberd kreng zonder proper werkende remmen (en freewheel), dus ik ben ieder weekend blij als ik bij mijn ouders op bezoek ben!

Afbeelding
Afbeelding
m_nu schreef:
AB schreef:vanwaar die voorkeur bij de oldskool-lovers voor die lange ouderwetse zefalpompen? Persoonlijk vind ik zo'n minipompje met slangetje naar het ventiel en nanometer veel plezieriger. Weet je in ieder geval zeker dat je het ventiel niet vernield, je kunt veel kracht zetten omdat je het pompje op de grond zet.... en je weet ook nog eens hoeveel bar erin zit.
http://www.youtube.com/watch?v=36lrvK7V75w
Ik persoonlijk vind het makkelijker om 7 bar in m'n banden te krijgen met zo'n grote pomp. Ik heb ook een elektronisch nanometertje van Schwalbe mee...
Bij mij hetzelfde. Al een hoop van die mini-pompjes uitgeprobeerd, maar uiteindelijk is zo'n lange framepomp (een SKS in mijn geval) veel praktischer. Gewoon lekker lange slagen, en als-ie écht niet meer wil zijn je bandjes op spanning.

Met zo'n mini-geval pomp je je een ongeluk, ze kosten klauwen vol geld en zijn meestal nog een stuk zwaarder, ook.

.tsooJ
De Zefal HPX is jarenlang de enige goede pomp geweest. De Topeak Morphs zijn nu de enige uitzondering daarop. Het voordeel van de Zefal is dat je een heel hoge druk kunt bereiken. Maar dat doe je dan met kleine stapjes. Dat is prima voor een fiets met niet te brede banden. Daar gaat niet veel lucht in, maar dat moet wel onder hoge druk. Voor een fiets met brede banden die niet zo hard hoeven te worden opgepomp zou de Mountain Morph wel eens beter kunnen zijn. Totdat Zefal een mtb specifieke versie van de HPX maakt met een cylinder met een grotere diameter.
Wim
m_nu schreef:
AB schreef:Persoonlijk vind ik zo'n minipompje met slangetje naar het ventiel en nanometer veel plezieriger.
Ik heb ook een elektronisch nanometertje van Schwalbe mee...
:?: Ik stel me er zoiets bij voor, maar dan duizend keer zo klein: echt iets voor lichtgewicht-kampeerders...

Dit is ook heel handig bij je fietspomp!

Carl
Sjors schreef:
m_nu schreef:De laatste der Mohikanen (uit productie)
Avagon Rohloff randonneur:
Afbeelding
Sjieke fiets!

Alleen: waren ze vergeten er een pompnokje op te solderen?

Sjors
inderdaad sjiek model
Dit is een foto van mijn zelf gebouwde fiets op de boot naar Breskens. waar ik een test rondje ging rijden naar België

Ik ben benieuwd of hij de hemelvaartstocht overleeft!

Afbeelding
Soms neem je weinig mee:
Afbeelding

En soms wat meer. Je ziet er niets van maar je voelt het wel als je een keer omhoog moet:
Afbeelding

De Brompton is echt ideaal als je fietsreizen combineert met openbaar vervoer of vliegtuig maar meer dan 50 kilometer fietsen is niet echt fijn. Als het redelijk vlak is en de dagafstanden oplopen tot 300km is de Quest ideaal maar een beetje lastig in de trein of bus te laden. Ergens daartussen zit dan de Hurricane.

Deze zomer wordt het waarschijnlijk Brompton met Radical. Beetje langzaam maar wel gruwelijk veel bagageruimte.
m_nu schreef:De laatste der Mohikanen (uit productie)
Avagon Rohloff randonneur:
Afbeelding
Wordt dit zeer fraaie model niet meer gemaakt? Echt zonde!
Fedor schreef:Wordt dit zeer fraaie model niet meer gemaakt? Echt zonde!
Toen ze bij Avaghon nog geen serieproductie deden, maar alleen maatwerk, waren er geen modellen. Of anders: er waren net zoveel modellen als fietsen die ze ooit geproduceerd hebben.
Ze maken mog steeds maatwerk, dus als je ze overtuigt kan het.
Leon
Leon schreef:
Inmiddels is de fiets voorlopig helemaal af. Nu met recht stuur, bar-ends, een lichte naaf met quick-release ipv een dynamonaaf (daardoor 605 gram lichter) en Schwalbe Marathon banden ipv Conti.
Hij lijkt niet meer echt op de fiets die ik kocht; is wel precies even zwaar gebleven:
Afbeelding
Leon
Prachtige fiets Leon! Ik hoop hem zeer binnenkort ook te mogen bezitten. Ik zag dat je onder andere je kettingkast eraf gehaald had, is dat om makkelijker bij de ketting te kunnen en vanwege gewicht?

en je achterrek staat wat naar voren, heeft dat ook een handige reden?
aapje99 schreef:Ik zag dat je onder andere je kettingkast eraf gehaald had, is dat om makkelijker bij de ketting te kunnen en vanwege gewicht?
Beide plus aerodynamica, maar vooral vanwege het eeuwige gerammel en gezeur. Heeft de fiets ergens tegenaan gestaan dan is er weer iets verbogen etc. En op een vakantiefiets heb ik toch 98% van de tijd een korte broek aan en 97% van de tijd is het droog dus waarvoor dient het ding dan? Weg ermee.
Op mijn stadsfiets zit uiteraard wel een kettingkast; een dichte, want ik smeer die ketting minder dan 1x per jaar en verder niets.
Leon
Afbeelding
Afbeelding

Afgemonteerd met Shimano 105, BikeXperto wielen, Velo Orange spatborden 8) , RVS King cage bidonhouders 8), Brooks B17 zadel en stuurlint 8) . Banden ben ik nog niet over uit, ik denk aan Panaracer Pasela 37mm (speciaal voor Wim :wink: ).
Dat is een heel mooie fiets.
Wim
Wim schreef:Dat is een heel mooie fiets.
Wim
Dat is een understatement. :wink:

Ik had op m'n rando ook eerst een B17, maar die heb ik toch moeten vervangen door een iets smallere Swift omdat ik het tijdens lange ritten toch wat moeilijk kreeg op bepaalde plaatsen.

Geen last van Gios?
m_nu schreef:
Wim schreef:Dat is een heel mooie fiets.
Wim
Dat is een understatement. :wink:

Ik had op m'n rando ook eerst een B17, maar die heb ik toch moeten vervangen door een iets smallere Swift omdat ik het tijdens lange ritten toch wat moeilijk kreeg op bepaalde plaatsen.

Geen last van Gios?
Dank. Nog geen last van de B17, want nog nauwelijks op gereden. Maar ik heb gelukkig een "makkelijke kont", op alle zadels zit ik prima!
Heel fraaie fiets idd :D