Klopt !! ik fietste in de Balkan 70-80 km per dag.
Geld wisselen doe ik als het kan bij de grens maar ik heb het ook op de zwarte markt achter een stapel meelzakken gedaan, soms moet je wat.
Pinnen lukt bijna overal wel.
Dat fornuis van me is een MSR XGK benzine brander, bij aankomst even vol tanken met benzine en je kunt verder, dat ding brand als een tierelier!
Ik heb hem vaak nodig gehad zeker als je op een traject helemaal niet kunt eten, zie foto op verslag.
Zeker als je wild kampeert is het koken voor jezelf toch wel prettig, ben je niet afhankelijk van een restaurant.
Aan de rand van Sarajevo is een camping, niet ver daar vandaan is een tram station vanwaar je makkelijk met de tram de stad in kan, op de terug weg een nieuw kaartje kopen!!!
De Osmaansewijk is wel leuk.
Let wel dat je als je terug gaat meteen je ticket in de tram afstempeld. Ik had in no time een paar agenten naast me staan en moest de eerte halte er weer uit. Incl. een bekeuring. Er was geen praten aan hoor!!
Ik heb heel veel wild gekampeerd in al die landen, is geen enkel probleem. Soms kreeg ik mensen [herders] bij de tent maar ik voelde me geen moment onveilig.
Wel vond ik het in Bosnië onprettig omdat daar nog veel mijnen liggen, ik zoek dan een plek waarvan ik zeker weet dat daar mensen of koeien gelopen hebben.
Al met al een fantastisch gebied om te fietsen, en vergeet niet varken van het spit te eten. Overal langs de weg te krijgen met een lekker glas
pivo er bij!
Albanië was voor mij het meest interessant.
De mensen zijn uitermate vriendelijk daar.
http://www.sintchristophorus.nl/dwars-d ... r-zutphen/
Henk
kunst en fietswerk