Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaring met Adapters voor Magura met racegrepen? - Forum Wereldfietser

Ervaring met Adapters voor Magura met racegrepen?

Beste fietsers,
Heeft iemand van jullie ervaring met de adapters voor Magura met racegrepen?

Op mijn fiets zitten nu cantilever remmen en die voldoen, maar vind ze:
(a) lastig goed af te stellen (blijven piepen)
(b) minder goed remmen dan ik met v-brakes gewend was.

Kortom denk erover om deze remmen mbv adapters te vervangen door magura's.
Voor ik me aan deze (forse) investering waag, hoor ik graag hoe adapters werken, en of het alles niet extra/onnodig kwetsbaar maakt.

Vast dank voor jullie reactie
en groeten
Nins
Ik heb zelf de echte HS66, dus ervaring met de adapters heb ik niet. Die HS66 is met een beetje geduld best nog wel te vinden, en zelfs nog wel voor redelijke prijzen. Een alternatief voor je is ook nog de Tektro grepen voor v brakes. De adapters zijn denk ik vooral aantrekkelijk als je sti wilt.
Ik heb zelf op mijn veldrijfiets sti met cantilevers, en de remkracht valt me eerlijk gezegd niet tegen. Voor mij genoeg voor een fiets zonder veel bagage. Koolstop blokjes maakten ook heel wat verschil.
Wim
Bij een vriend van mij is het niet goed gelukt. het zat met veel gedoe, maar dat na een tijdje fietsen niet tevreden en is weer erg blij met een paar hs 66 die nog ergens vandaan kwamen. Aangezien Marten deze adaptors verkoopt zou het toch moeten kunnen werken. succes.
Je kunt als alternatief ook mini V-Brakes monteren, vermits je bandenmaat het toelaat. Dat remt echt super in combinatie met STI remgrepen, en is een goedkope oplossing.

Ik heb de Tektro mini V's op m'n vakantie fiets in combinatie met ultegra sti's en er passen nog banden tot 42 mm onderdoor. Met deze remmen heb je geen converter nodig en kun je dus de gewone V-pipe gebruiken.
Dank voor jullie reacties!
Voorlopig ga ik dus niet investeren in die adapters.

@Wim: Klopt, heb sinds vorig jaar koolstop en die verbeteren remkracht, maar met bagage blijf ik het behelpen vinden...Tip voor V-brake remgrepen is goeie, maar heb nogal kleine handen en tektro grepen vind ik niet prettig (heb inmiddels soort STI model aerobrake remmen waarmee ik makkelijk bij de rem kom).
@Lennart: ai, klinkt niet bemoedigend
@Min V-brakes is een idee, ga een zoeken. Met 42 banden lukt het, hoe breed zijn die banden volgens de fabrikant?
BertjeConti schreef:.. de Tektro mini V's...
De mini-v's bestaan niet, ze zijn er in 75, 85 en 90 mm!
Dag Marten,
Vraagje, je hebt me eens een eerder topic geadviseerd dat mini-v-brakes (maar dat waren specifieke BMX remmen) te klein waren voor brede banden.

Ik heb net weer eens even gegoogled en wordt niet veel wijzer.

Zijn mini v-brakes uberhaupt een goede oplossing, en welke maat moet het dan zijn voor 26-inch plus zo dik mogelijke banden?

Groeten
Nins
Ik weet niet welk merk cantilever-remmen je hebt, maar in mijn ervaring zijn ze - mits goed afgesteld - niet minder doeltreffend dan V-brakes, ook niet met baggage.