Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vaude tassen - Schiphol - Forum Wereldfietser

Vaude tassen - Schiphol

Binnenkort ga ik met mijn fietsje en bijhorende Vaude-zakken op reis (met het vliegtuig). Een vraagje: wat doen jullie met de fietstassen (4 stuks): samenzetten in ??n grote tas (welke?) / apart meegeven en de bevestigingspunten eraf halen of toch ni?

Andere vraag: Ik ben een Belg en heb nog nooit gevlogen vanaf Schiphol. We zouden met de trein tot ginder gaan. Is het station nog ver van de luchthaven zelf (redelijk veel bagage mee, daarom...)?
Het station Schiphol is recht onder de vertrek & aankomst hallen, het enige dat je hoeft te doen is de trap op en dan een karretje voor je bagage pakken! Geen enkel probleem te voorzien dus.

Wat de tassen betreft... ik geloof dat de meesten ze "bundelen" en er zo 1 tas van maken. Ik heb ze zelf in een rugzak vervoerd, er op gokkend dat ik de rugzak ergens achter kon laten en weer op kon halen - en dat is gelukt.

Je hoeft vanaf de perrons van het station Schiphol geen trappen op naar boven. Er gaat een rollend tappijt naar boven en er zijn liften.

bert sitters schreef:Je hoeft vanaf de perrons van het station Schiphol geen trappen op naar boven. Er gaat een rollend tappijt naar boven en er zijn liften.
Klein detail... roltrap is ook een trap, dus een roltapijt (hoe noem je zoiets officieel?) .. is ook wel een beetje een trap... :D

Desalwelteplus heb je helemaal gelijk: je hoeft niet eens de "trap" op te lopen!

het bundelen van de fietstassen gaat heel goed (4 stuks) in een grote boodschappentas van de IKEA. Eventueel nog extra te beveiligen met enkele "strap"banden.
Dit is in elk gaval mijn plan als ik over enkele jaren naar de VS afreis. Zo'n tas is makkelijk klein op te bergen en weegt erg weinig.

Als hij te klein is kun je hem altijd nog gebruiken als model bij het zelf maken van een dergelijke tas. :D

Wij hebben bij Slee Buitensport zo'n enorme flight bag gekocht, past alles perfect in. Je kunt er naderhand een klein pakketje van maken en dit hebben de hele tijd meegesjouwd.. weegt overigens niet veel.

Succes,
El & El

Tip,
Ga vanaf Leuven naar Station Brussel-Zuid. Stap daar over op de trein richting Amsterdam. Deze trein stopt op Schiphol. Station Brussel-Zuid heeft liften (aan de noordzijde) en de stations Brussel-Noord, Mechelen en Antwerpen-Berchem niet.

Sterkte,

Bert Sitters

Ries schreef:
bert sitters schreef:Je hoeft vanaf de perrons van het station Schiphol geen trappen op naar boven. Er gaat een rollend tappijt naar boven en er zijn liften.
Klein detail... roltrap is ook een trap, dus een roltapijt (hoe noem je zoiets officieel?) .. is ook wel een beetje een trap... :D

Desalwelteplus heb je helemaal gelijk: je hoeft niet eens de "trap" op te lopen!
Ik dacht dat een Belg (Frans talig toch) dat wel moest weten.
Het heet een tapis roulant, hoe het in straat taal heet weet ik echter ook niet :oops:

[/quote]
Ik dacht dat een Belg (Frans talig toch) dat wel moest weten.
Het heet een tapis roulant, hoe het in straat taal heet weet ik echter ook niet :oops:[/quote]

Twee jaar terug 9 maanden in Leuven vertoefd, maar dat maakt me nog geen Belg... Zou er ook een Nederlands woord zijn?

Ries schreef: Zou er ook een Nederlands woord zijn?
een rolloper?

Sjirk

Spullen voor in het bagageruim gaan in een stevig soort plastic zak, een afval stortzak.
Dit beschermt ook de haken en ophang punten, welke toch heel kwetsbaar zijn op de bagagebanden.
Voor de terugreis probeer ook een zak te vinden. In Azie is een rijstzak vaak goed en goedkoop.

Succes, John.