Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verende voorvork vervangen door starre shimano roller brakes - Forum Wereldfietser

Verende voorvork vervangen door starre shimano roller brakes

Hallo,

Ik zal mijn eerst even voorstellen, ik ben manuel, ben een echte fiets liefhebber. Ik zit vast, althans weet niet waar ik verder moet zoeken aangaande deze vraag. Mijn vrouw heeft een Union Hydra stadshybride met shimano rollerbrakes en nexus 7. Hierin zit een verende elastomeer vork, maar ze kan hier maar niet aan wennen, verder is ze heel tevreden over de fiets. Is het mogelijk deze vork te vervangen voor een starre vork, en toch gebruik blijven maken van de shimano rollerbrake en de shimano naaf dynamo, en waar zijn deze vorken te koop.

Nu zullen jullie misschien denken waarom vraagt hij dit hier. Ik heb al zeer veel technische info van dit forum gehaald. Nu zijn wij geen wereldfietsers ( willen wel eens een fietsvakantie maken, maar we hebben een kleine meid van anderhalf, dus moeten daar nog even met wachten), maar de fietsen komen qua techniek wel iets overeen, vandaar.

Het betreft deze fiets:
Afbeelding

Kan iemand me hier op weg helpen.

Mvg Manuel
mannic05 schreef:Hallo,

Ik zal mijn eerst even voorstellen, ik ben manuel, ben een echte fiets liefhebber. Ik zit vast, althans weet niet waar ik verder moet zoeken aangaande deze vraag. Mijn vrouw heeft een Union Hydra stadshybride met shimano rollerbrakes en nexus 7. Hierin zit een verende elastomeer vork, maar ze kan hier maar niet aan wennen, verder is ze heel tevreden over de fiets. Is het mogelijk deze vork te vervangen voor een starre vork, en toch gebruik blijven maken van de shimano rollerbrake en de shimano naaf dynamo,
Voorvorken kun je vervangen, het probleem met deze fiets is dat je een vork moet zien te vinden die de juiste lengtes heeft (binnenbalhoofdbuis niet te veel/weing schroefdraad, onderpoten met extra lengte om de veerweg te compenseren) en bvk het nokje voor de rollerbrake. Voorvorken in catalogie zijn doorgaans extreem slecht omschreven, dus komt het er op neer dat je iemand moet vinden die zo'n vork heeft liggen
en waar zijn deze vorken te koop.
dat is dus de goeie vraag
Bedankt M-gineering,

Een heel duidelijk antwoord, je moet inderdaad aan alle maten voldoen, anders is de geometrie niet meer zoals het hoort.

Zou het ook mogelijk zijn, om bij voorbeeld hardere elastomeren in de vork te zetten, om deze harder te maken.