Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe fiets zaak in Den Haag - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nieuwe fiets zaak in Den Haag

Moet binnenkort toch al naar den Haag voor een proefrit, is dit een mooie opwarmer om alvast in de stemming te komen of om me achteraf op te beuren als de rit tegenviel, ben wel beetje fan van surly's lekker als stadsracer
Eric Schuijt schreef:Sommige -mindere- stalen frames komen uit Tsjechië. ?

Kwamen de Avaghon frames niet uit Tsjechië?
m_nu schreef:
Eric Schuijt schreef:Sommige -mindere- stalen frames komen uit Tsjechië. ?
Zo ja, dan komen er ook - kwalitatief hoogstaande - stalen frames uit Tsjechie. Net zoals er ook kwalitatief mindere stalen frames uit Taiwan komen overigens. Als je echt kwalitateit wilt, moet je toch hopen dat de man in het Noorden weer nieuwe opdrachten gaat aannemen :-).
Eric Schuijt schreef:En mijn buurman die maakt RIH fietsen. Maar ja, die gaat binnenkort echt met pensioen. Is er nog iemand geïnteresseerd om dit merk voort te zetten?
Gaat-ie er echt mee stoppen? Dat kan en mag niet gebeuren. Ik dacht dat er wel een opvolger was?

.tsooJ

Zeker weten van niet!!! :wink:

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:
@ Eric Schuijt. Kwamen de Avaghon frames niet uit Tsjechië?

Zeker weten van niet!!! :wink:

Henk

kunst en fietswerk
Dat roestvast stalen glimding van jou is afaik een Norwid, maar de bulk komt in dozen met het opschrift Fort ;)
@ Marten. Dat roestvast stalen glimding van jou is afaik een Norwid, maar de bulk komt in dozen met het opschrift Fort
Ten eerste glimt dat ding helemaal niet [is geborsteld] en is in Duitsland vervaardigt, zijn er ooit maar 2 van gebouwd. Niks mis met dat "ding".

Al heel wat kilometers zonder zorgen mee gereden. :wink:

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:
@ Marten. Dat roestvast stalen glimding van jou is afaik een Norwid, maar de bulk komt in dozen met het opschrift Fort
Ten eerste glimt dat ding helemaal niet [is geborsteld] en is in Duitsland vervaardigt, zijn er ooit maar 2 van gebouwd. Niks mis met dat "ding".

Al heel wat kilometers zonder zorgen mee gereden. :wink:

Henk

kunst en fietswerk
Geen niet-glimmende (geborsteld glimt gewoon alle kanten op ;) ) fiets te zien hier :D
Maar goed, die Fort frames van de Avaghon Series zijn ook keurig, heel keurig zelfs.
Wim
Deze randonneur van NOBLEX staal en in Duitsland vakkundig gesoldeerd glimt minder dan menig Titanium fiets in het randonneurs peloton. :wink:

Afbeelding

Geen Tsjech of Chinees aan te pas gekomen.

Henk

kunst en fietswerk
En het is een heel mooie fiets, dat kun je zelfs op de foto zien.
Wim
henkfietst52 schreef: Geen Tsjech of Chinees aan te pas gekomen.

kunst en fietswerk
ZIjn die vaklui op Formosa geen Chinezen? :D
In de lugs staat de naam Avaghon in gestanst, lijkt me sterk dat ze dat in China doen voor 2 fietsen?

Henk

kunst en fietswerk
In China is nou juist alles mogelijk :P
henkfietst52 schreef:In de lugs staat de naam Avaghon in gestanst, lijkt me sterk dat ze dat in China doen voor 2 fietsen?

Henk

kunst en fietswerk
Pallesen was vast niet te beroerd om 'Avaghon' in de vorkkroon en bracket te graveren. Maar Poppe und Potthoff lieten de lugs al bij LongShen gieten, net als bijna alle andere framebouwers dat laten doen
Maar voordat de verwarring nu verder om zich heen grijpt. De fiets van Henk is vast in Duitsland gemaakt, net als dacht ik al het Avaghon maatwerk. De Avaghon Series is een doorontwikkeling van de destijds door Recycle geimporteerde Villiger fietsen als de Cabonga. Die frames werden door Fort gemaakt. Toen Villiger door Trek werd overgenomen verdwenen de chique frames al snel uit het Villiger programma. Recycle besloot toen rechtstreeks met Fort zaken te doen om de aanvoer van deze mooie frames zeker te stellen, maar nu onder eigen Avaghon naam. Wat mij betreft zijn het nog steeds de mooiste betaalbare frames op de Nederlandse markt.
Wim
Mooi zijn ze, die Surlys. Ik kijk er altijd verlangend naar.

Ik heb een logee gehad die op een Surly Long Haul trucker fietste. Het was zijn tweede - de eerste was na een botsing met een auto overleden. Hij kocht dezelfde fiets dus weer, en had daar net 3 maanden 120-150 km per dag op gefietst, vrijwel zonder rustdagen. Na het bezoek hier fietste hij er weer 3-5000 km mee.

Een ruwe schatting - de laatste keer dat ik hem sprak, had hij er 20.000 km op gefietst. En bleef tevreden. De lak was inderdaad niet strak meer, dat wel. Maar een mooi ding bleef het.