Hallo allemaal,

Deze zomer moet het er eindelijk maar eens van komen: een fietsvakantie! Ik (man, 36 jaar) sta op het punt een vakantiefiets te gaan aanschaffen. Ik ben een redelijk ervaren fietser op de racefiets en de mountainbike (mijn appartement begint aardig uit te puilen), maar fietsen met bagage is dus nieuw voor mij.
Alleen op pad gaan schuw ik niet, maar het lijkt me leuker om met gezelschap op pad te gaan. Dat kan één reisgezel zijn, maar met een groepje spreekt me nog meer aan.

Als reisbestemming heb ik mijn oog op de Britse eilanden laten vallen: Engeland omdat ik daar nog nooit geweest ben en dat al jaren op mijn wensenlijstje staat, of Ierland (ja, ik weet het, Ieren voelen zich verre van Brits), juist omdat ik daar al een aantal malen geweest ben en ik het daar fantastisch vind. Op het moment heb ik een lichte voorkeur voor Engeland, en met name de Hart van Engeland-route trekt me. Maar ik ben goed enthousiast te maken voor andere routes, mogelijk zelfs als ze een totaal andere kant op gaan.

Ik ben benieuwd of er meer mensen openstaan voor een dergelijke tocht. Wat betreft de periode denk ik aan een week of drie in juli, de eerste helft van augustus zou ook nog kunnen. Leeftijd/geslacht vind ik niet zo belangrijk en vooral ondergeschikt aan overeenstemming over route/tempo/dagafstanden/verblijf etc. en de klik die je met elkaar hebt, zowel op de fiets als daarbuiten.

Groeten, Knut