Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stuur gezocht met korte reach en kleine drop (25,4 / 26). - Forum Wereldfietser

Stuur gezocht met korte reach en kleine drop (25,4 / 26).

Hallo
ik heb nogal kleine handen en zoek voor mijn fietsje een stuur met
korte reach en kleine drop. Bij voorkeur voor een stuurpen 25,4
of 26mm ivm classieke look en liefst in gepolierde alu versie.
Zwarte sturen met diameter 31,8 die aan de drop/reach voorwaarde
voldoen heb ik al voldoende gevonden.

Wie weet wat?

Groeten
Luc :roll:
Nitto 135 randonneur stuur?
luct4 schreef:Hallo
ik heb nogal kleine handen en zoek voor mijn fietsje een stuur met
korte reach en kleine drop. Bij voorkeur voor een stuurpen 25,4
of 26mm ivm classieke look en liefst in gepolierde alu versie.
Zwarte sturen met diameter 31,8 die aan de drop/reach voorwaarde
voldoen heb ik al voldoende gevonden.

Wie weet wat?

Groeten
Luc :roll:
Cinelli Little wing is klein en 26mm maar alleen in nero
http://www.on-one.co.uk/i/q/HBOOMI/on_o ... _handlebar

Goud! Maar ik weet niet of je dit bedoelt.

Overigens is zo'n zwart stuur in een uurtje (zonder chemie) omgetoverd in een mooi glanzend alu exemplaar. Stapeltje schuurpapier en wat polijstmiddel, 2 jonge goden van ellebogen en hop.
Hoi Luc,

Deze:

http://link.marktplaats.nl/533819796

was de 'shallow' versie van het klassieke Cinelli koersstuur: de 42-66, mooie stuurpennen zijn hiervoor te kust en te keur te vinden op MP.
Ja mooi toch. Er zitten wel twee problemen aan. Zelf heb ik het niet op gebruikte sturen: je weeet nooit wat de geschiedenis is, en sturen kunnen breken. Bij Cinelli moet je bovendien oppassen omdat ze heel lang een eigen klemmaat hadden van 26,4 mm.
Wim
Carl W
bedankt voor je antwoord. Ik ga echter niet voor een schuin uitlopend stuur. Stand van de remhandels vindt ik niet zo goed dan. Met welk product kan je overigens een zwart stuur glanzend maken? Ik heb nog een zwart compact stuur liggen maat 26.0.

Wim
het stuur dat ik zelf nog gezien heb is de 3T MORPHE. Std. nog in het zilver te vinden. Andere optie zou de bontrager SSR VR-C zijn maar deze moet dan wel in de chemie (?) om zilver te worden.

Groeten
Luc
Met welk product kan je overigens een zwart stuur glanzend maken?
Ik bedoelde dat je die zwarte anodisatielaag relatief snel wegschuurt; beginnen met grof schuurpapier, in stappen naar steeds fijner en afwerken mrt polijstmiddel. Dan heb je glanzend alu. Het deel onder het stuurlint laat je voor wat het is. Als je chemie gebruikt gaat het nog sneller: ovenreiniger, sterk en gevaarlijk basisch, een 10tal minuten laten inwerken (de juiste term ontsnapt me even). Daarna heel fijn schuren en afwerken met polijstmiddel.
Bedankt voor je antwoord.

Groetjes
Luc
Ja die Morphe is ook een klassieke oplossing voor je probleem. Ik wist niet dat hij er nog was.
Wim
Morphe heeft nog een reach van 100mm. Bij Rose hebben ze
een compact (niet oversized) met reach 75mm en drop 120mm.
Dat stuurtje zal het worden. Nog even de anodisatielaag eraf
thv de stuurpen, polieren en klaar.

Groeten
Luc