Additionally, paste this code immediately after the opening tag: verschil casette freewheel - Forum Wereldfietser

verschil casette freewheel

Hallo allemaal,

Ik wil de aandrijflijn van de fiets (budget tourfiets met shimano acera groep) van mijn broer vervangen. Dan kan ik mooi oefenen voordat dit bij mijn eigen fiets nodig is :twisted: :wink:

Ik zat op internet naar de benodigde onderdelen te kijken. Weet iemand wat het verschil is tussen een casette en een freewheel? Soms zie ik nl. bij 'freehweels' ook een groot aantal tandkransjes staan die als een geheel verkocht worden. Is dit fysiek ook een geheel of een set van losse kransjes?

Kunnen zowel een casette als een (set) freehweels altijd gemonteerd worden of is dit nog afhankelijk van het type achteras o.i.d.?

Wie kan mij verder helpen?

Korstiaan
korstiaanspruyt schreef:Hallo allemaal,

Ik wil de aandrijflijn van de fiets (budget tourfiets met shimano acera groep) van mijn broer vervangen. Dan kan ik mooi oefenen voordat dit bij mijn eigen fiets nodig is :twisted: :wink:

Ik zat op internet naar de benodigde onderdelen te kijken. Weet iemand wat het verschil is tussen een casette en een freewheel?
kijk hier: http://www.m-gineering.nl/cass3.htm
Bedankt voor de links. Ik denk dat ik zo voldoende weet.