Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen 11 maart en rondje april - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen 11 maart en rondje april

Het was een prachtig rondje met sneeuwklokjes, krokussen, een veulentje, een nestelende ooievaar, zon,Groningse klei,mooie paadjes, soms even van het padje af maar echt een lenterondje. Met dank aan Cilia!
Ik heb genoten.
Groet, Rikie
m-gineering schreef:8-9 graden, droog, oostenwind 2 bft, geen excuus om het niet door te laten gaan, en een uitgelezen kans om mijn jaarkilometrage te verdubbelen! :D
Het is trouwens westenwind Bft 5 geweest. Wij zouden vandaag bezoek uit Drenthe ontvangen, maar die heeft vanmorgen afgebeld wegens griep en natuurlijk nog te laat om me in mijn fietskleding te hijsen en naar het Peerd te gaan. Dan maar wat getuinierd.
kasje schreef:Het was een prachtig rondje met sneeuwklokjes, krokussen, een veulentje, een nestelende ooievaar, zon, Groningse klei, mooie paadjes,
Hier zegt men nooit Groningse klei maar Groninger klei, altijd met een –er.
[/quote]
Hier zegt men nooit Groningse klei maar Groninger klei, altijd met een –er.[/quote]

Wat een gezeur, met -se of -er.

Ennuh, ik begreep Kasje in één keer :wink:.
Sietse schreef:
Hier zegt men nooit Groningse klei maar Groninger klei, altijd met een –er.[/quote]

Ennuh, ik begreep Kasje in één keer :wink:.[/quote]

idd thuisblijvers hebben altijd ongelijk :D
m-gineering schreef:
Sietse schreef:
Hier zegt men nooit Groningse klei maar Groninger klei, altijd met een –er.
Ennuh, ik begreep Kasje in één keer :wink:.[/quote]
idd thuisblijvers hebben altijd ongelijk :D[/quote]

Het Groninger Museum, de Groninger Martinitoren, de Vereniging Vrienden van de Groninger Molens, enzovoorts. Het spreekt ook lekkerder uit. Zelfs straatnamen zijn hier aangepast: wat daarbuiten bijvoorbeeld Hilversumseweg is, hebben wij hier Warffumerweg, Beertsterweg, Bedumerweg en zo veel meer. Ik heb vroeger een geleerde meneer gekend, die het achtervoegsel –er op zijn zeer felle manier verdedigde. Dus geen flauwekul.
Persoonlijk houd ik niet zo van al dat "gecommentaar op elkaar", maar kan het nu niet laten te reageren.
Om te beginnen is Kasje geen Groningse (of is een vrouwelijke niet-Groningse toch een niet-Groninger??). Heel verwarrend allemaal!

En vooral jammer dat, waar het om het delen van het fietsplezier gaat, het ontaard in gekissebis over taal. En dan ook nog vooral door niet-deelnemers aan de tocht.

"Kasje" dank je voor je leuke reactie, ben het helemaal met je eens dat het een heerlijke dag was. Met prachtige Groningerse klei. Cilia
Komend weekend is de 2e zondag vn april , maar ook Wereldfietser-Paasweekend.
Ineke stelde al in maart voor om eventueel naar de 3e zondag van april uit te wijken.
Waar ik voorstander van ben, want ben van plan mee te gaan met het Paasweekend.
Tot op heden blijft het echter nogal stil. Vandaar de vraag wat wordt het? gr. Cilia
Wij gaan ook naar de deventer paastocht, we fietsen er waarschijnlijk vrijdag heen. het weekeinde daarna zou ik wel een rondje in groningen kunnen fietsen

Frenk
Fleurke schreef:Komend weekend is de 2e zondag vn april , maar ook Wereldfietser-Paasweekend.
Ineke stelde al in maart voor om eventueel naar de 3e zondag van april uit te wijken.
Waar ik voorstander van ben, want ben van plan mee te gaan met het Paasweekend.
Tot op heden blijft het echter nogal stil. Vandaar de vraag wat wordt het? gr. Cilia
Zondag 8 april is de eerste Paasdag. Ik vind het altijd gezellig om met m'n vrouw aan het Paasontbijt te gaan zitten. Paasstol met spijs, Joodse challebrood, lammetje van roomboter, een gekookt eitje, heerlijke sterke Zweedse koffie, matzes met suiker. En dan naar de kerk gaan. Niet bepaald om rond kwart voor 9 van huis weg te gaan. Maak er deze keer een derde zondag van, Rondje Groningen op de 15e dus!
Ik heb niks met paastochten, paaseieren of stations.

Mijn voorstel:
Officiele rondje Groningen doorschuiven naar 15 april (75 februari voor de kenners ;) )

Iedereen die 8 april toch een rondje wil fietsen is om 10:00 welkom (of eerder als je nog een bak koffie wil) bij de start in Kiel Windeweer
Op 15 april mijn verjaardag doorbrengen met fietsen zou een leuke invulling zijn maar dat gaat me niet lukken. Jullie mogen natuurlijk altijd op verjaarsbezoek langs komen, dan zorg ik voor koffie en taart :D

Moet ik wel weten hoeveel mensen er ongeveer komen om de catering te kunnen regelen.
Ik heb een nieuwe voorvork, is de conus er niet... Is nabesteld bij Stevens (die ... hebben het nodig gevonden om zo'n vreemde vorm erin te hannesen) en die zijn traag..Al een paar maanden niet kunnen fietsen :evil:

Hopelijk komt er op 15 april een uitzondering en kan ik weer meefietsen
paul1987 schreef:Al een paar maanden niet kunnen fietsen :evil:
Wat sneu, kan je geen andere fiets lenen of zo?
paul1987 schreef:Ik heb een nieuwe voorvork, is de conus er niet
[stijgende verbazing] die conus zet je gewoon over van de oude vork [/stijgende verbazing]
Marten: its lonely at the top.
Wim
Wij fietsen de 15e ook mee :D
paul1987 schreef:Ik heb een nieuwe voorvork, is de conus er niet... Is nabesteld bij Stevens (die ... hebben het nodig gevonden om zo'n vreemde vorm erin te hannesen) en die zijn traag..Al een paar maanden niet kunnen fietsen :evil:

Hopelijk komt er op 15 april een uitzondering en kan ik weer meefietsen
Waarom zo moeilijk doen Paul :?
Marten zit voor jou bijna direct om de hoek :wink:

Jan
Mensen voor het rondje van 15 april staat er een nieuw berichtje op het forum

Groetjes Ineke