Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schwalbe big apple met onregelmatigeheden / slag - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Schwalbe big apple met onregelmatigeheden / slag

Vanochtend een verrassing bij de post, een big apple in een doos uit Rotterdam. Super service van bike4travel. Meteen de band achter gemonteerd, waar de slag het opvallendst was. Ook deze nieuwe heeft wat onregelmatigheden. Marco kondigde al aan dat de serie 2012 dit vaak vertoont. hmmmmm.

Hierop ben ik maar eens naar M-gineering gefietst, om uit te kunnen sluiten dat ze niet goed gemonteerd zijn. Mooi tochtje, fiets rijdt wel geweldig met die banden.

Marten gaf aan dat ze goed in de velg zaten en dat de onregelmatigheden typisch zijn voor Schwalbe / big apples. Hij pakte daarop een wiel van hemzelf met een Big Apple en ook daar hobbelde en wiegelde de band behoorlijk.

Ik blijf het een vervelend gezicht vinden als ik een slinger aan een wiel geef, maar ondertussen rij ik prinsheerlijk met die banden. Meteen even door naar Emmen, morgen terug naar Assen.

Zal er wel aan wennen...

Dank voor jullie feedback, Job
Bij het monteren van de band kun je talkpoeder in de buitenband doen. Dit maakt dat de binnenband veel makkelijker goed/recht gaat zitten en ze makkelijk om/door elkaar glijden. Dit geeft tevens minder glijslijtage van de binnenband.
Maar het maakt vooral dat het monteren van je band makkelijker gaat.
sleutelaartje schreef:glijslijtage van de binnenband.
Bestaat die glijslijtage eigenlijk wel? Als ik weer eens een biba uit een buba moet halen zit hij meestal flink vastgeplakt en is er van glijden kennelijk al lang geen sprake meer.
Dat brengt me op iets anders waarom je ook geen vaseline of een ander langdurig smeermiddel moet gebruiken op de contactvlakken band-velg: bij een flinke remactie kan de band over de velg gaan glijden waarmee je onverbiddelijk het ventiel kapottrekt. Dat gebeurt vooral als je de band te zacht oppompt. Het gaat dan meestal om het voorwiel.
Leon
Bij tandems is dit een klassiek probleem.
Wim