Vandaag heb ik mijn santos travelmaster 2.6 maar eens een servicebeurt gegeven (hij/zij is pas half jaartje oud). Het was dan ook de eerste keer dat ik het voorwiel uit de fiets heb gehaald (gelukkig nog geen lekke banden!). Bij het terugplaatsen viel het me op dat het wiel scheef stond (aanlopen tegen het remblokje, waar dit voorheen niet het geval was). Met de quick-release open staat het wiel goed, bij het dichtduwen trekt het wiel scheef. Alleen door het wiel de goede kant op te duwen en dan de quick-release te sluiten krijg ik hem ik het midden.
Maarja...ik vind dat het gewoon perfect in het midden hoort te staan zonder fratsen uit te halen...
Heb hetzelfde gehad bij mijn racefiets (colnago, ook geen rommel lijkt me), heb toen alle verf weggeschuurd van de vorkpootjes en toen was het probleem verholpen. Is dit een herkenbaar probleem bij santos fietsen? Opnieuw het schuurpapiertje pakken dan maar?
BEdankt alvast!
Ps: het openen van een KMC X9 missing link valt ook niet mee trouwens...zijn daar nog handigheidjes voor? of maar een platbektangetje meenemen op reis?
Maarja...ik vind dat het gewoon perfect in het midden hoort te staan zonder fratsen uit te halen...
Heb hetzelfde gehad bij mijn racefiets (colnago, ook geen rommel lijkt me), heb toen alle verf weggeschuurd van de vorkpootjes en toen was het probleem verholpen. Is dit een herkenbaar probleem bij santos fietsen? Opnieuw het schuurpapiertje pakken dan maar?
BEdankt alvast!
Ps: het openen van een KMC X9 missing link valt ook niet mee trouwens...zijn daar nog handigheidjes voor? of maar een platbektangetje meenemen op reis?