door
gyorpb » wo 07 mar, 2012 16:53
zzznick schreef:Ik heb een aanbod gekregen voor een Koga Terraliner Oval.......
iemand ervaring met deze fiets?
ik vroeg me ook af wat de verschillen zijn tussen deze fiets en een randonneur?
Persoonlijk geen ervaring mee, maar het lijken me over het algemeen fraaie fietsen. Zit wel behoorlijk wat verschil tussen de jaargangen, dus een bouwjaar zou wel handig zijn om te weten. Of post anders een plaatje.
Oudere TerraLiners (zo halverwege jaren '90) zijn vergelijkbaar opgebouwd met Randonneurs uit die tijd, maar dan zonder spatborden, dragers en verlichting, en met terreinrubber in plaats van tourbanden. Latere modellen zijn steeds meer een soort 29ers avant-la-lettre, met aluminium en carbon frames en verende voorvorken.
TerraLiners zijn nogal kaal opgebouwd, dat is een nadeel als je een kant-en-klare reisfiets zoekt, maar wellicht juist een voordeel als je nogal specifieke wensen hebt qua opbouw. In ieder geval zijn ze meestal rijkelijk voorzien van montagepunten voor spatborden en dragers.
De benaming TerraLiner Oval doet vermoeden dat het om een model uit de late jaren '90 gaat, met Chromo frame en redelijk klassieke afmontage. Met wat extra onderdelen heb je zo een prima reisfiets. Eventueel combineren met wat spullen die je van je Champion Mondial afhaalt, als je een wat meer asfalt-georiënteerde fiets wilt bouwen.
.tsooJ