Marco de Wit info@bike4travel.nl heeft op zijn woonwerkfiets dat systeem gemonteerd om het uit te testen.
Ronald van der Perk
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:wim niet iedereen woont in de stad, je kan ook ander tand over brenging op doen zo dat je in de bergen wel zin hebt dus kort om naaf zonder onderhoud en zeer geschik voor de winterWim schreef:Voor Nederlandse omstandigheden snap ik dit ding niet: hij heeft te weinig lichte versnellingen voor vakantiegebruik, maar onnodig veel voor de polder. Het enige voordeel zou kunnen zijn dat hij wat degelijker is dan al die 7/9 speed dingen. In de stad rij ik eigenlijk steeds in dezelfde versnelling, dus een singlespeed is ook een oplossing.
Wim
Ik wel, niet voor stadsgebruik (want dan is het er nog over), maar wel voor mensen die in Nederland langere fietstochten maken of op vakantie gaan. Vooral wind (b.v. in de Polder) kan een gigantisch verschil maken in de gewenste versnelling. In de meeste omstandigheden op vlak terrein gebruik in van mijn Rohloff niet meer dan 2-3 versnellingen en schakel ik iets verder terug bij stilstand. Maar in winderige omstandigheden gebruik ik de Rohloff van versnelling 5 tot en met 14.Wim schreef:Voor Nederlandse omstandigheden snap ik dit ding niet: hij heeft te weinig lichte versnellingen voor vakantiegebruik, maar onnodig veel voor de polder. Het enige voordeel zou kunnen zijn dat hij wat degelijker is dan al die 7/8 speed dingen.