Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Balhoofd vraag - Forum Wereldfietser

Balhoofd vraag

Ik heb een fiets met een draadbalhoofd. Deze zou eigenlijk vervangen moeten worden.

Nu heb je bij een Ahead systeem diverse balhoofden (Integrated, Semi integrates enzo). En niet elk balhoofd past in elk frame.

Is het zo dat een draadbalhoofd altijd past? Of moet ik hier ook rekening houden met verschillende types?
M276 schreef:Ik heb een fiets met een draadbalhoofd. Deze zou eigenlijk vervangen moeten worden.

Nu heb je bij een Ahead systeem diverse balhoofden (Integrated, Semi integrates enzo). En niet elk balhoofd past in elk frame.

Is het zo dat een draadbalhoofd altijd past? Of moet ik hier ook rekening houden met verschillende types?
in 1" heb je Jis en Iso. Er zit soms wat variatie in de inbouwhoogte
verder heb je nog 1.125" ( en nog wat exoten waar gewone fietsenmakers nooit van gehoord hebben ;)
Dus elke 1 1/8 inch draadbalhoofd zou moeten passen?
Mits er genoeg schroefdraad aanwezig is op de vork om de balhoofd op te schroeven?
M276 schreef:Dus elke 1 1/8 inch draadbalhoofd zou moeten passen?
Mits er genoeg schroefdraad aanwezig is op de vork om de balhoofd op te schroeven?
Is wel de verwachting, maar het blijft een fiets ;)
Ik heb een VSF T300 waarvan ik het balhoofd wil vervangen.
Nu weet ik niet direct of het een 1" of 1 1/8" is.....
Is dit te meten aan de stuurpen?
Die is 1" dus ik verwacht een 1" balhoofd nodig te hebben. Klopt dat?
Nope;

stuurpendiameter 25,4mm= 1 1/8" balhoofd (diameter uitwendig balhoofdbuis = 28,6mm- 1 1/8", diameter inwendig 25,4mm)
stuurpendiameter 22,2mm= 1" balhoofd (diameter uitwendig balhoofdbuis= 25,4mm- 1", diameter inwendig 22,2mm)

Succes!