Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 133 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35073 berichten
Bob&Marguérite schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Ik heb de foto uitvergroot. Op het bordje op de zuil staat BIKE STAND.
Er zit een camera aan de paal rechtsboven, van het model zoals ik ook zag bij de Engelse serie Politie op je hielen op RTL7. Misschien de muur rond The Tower in London?
De camera is een Doom-camera en zelfs hier in Nederland veel voorkomend;
Overigens goed opgemerkt Martin.
In ieder geval in een Engelstalig land.
Om bij bij het Engelstalig te blijven "You're not even close".
Het fietsenrek is een Swagman (amerikaans) en de typografie van het bordje duidt daar ook wel op
Michael W schreef:
Bob&Marguérite schreef:Overigens ik kom daar ieder jaar en heb op die plek nog nooit een fiets gezien
Tja, en wie zou daar dan een foto van maken :wink:
Omdat ik, toen ik het zag, wist dat ik het jou moeilijk zou gaan maken. :wink:
Carl schreef:
Bob&Marguérite schreef:De camera is een Doom-camera en zelfs hier in Nederland veel voorkomend;
Wat onheilspellend! Kan het geen dome-camera zijn? Hmm... Google levert op "Doom-camera" iets met China Suppliers op, dus als Martins idee, Engeland, volstrekt uit de buurt is, moeten we het misschien in China zoeken? :)

Carl
Sorry Carl, ik wist de "fonetische" naam, vandaar. Nooit zo ver aan een andere betekenis (Doom) gedacht;
China: Nee, maar chinezen hebben in dit land ook veel (winkeltjes/toko's) handel in handen.
m-gineering schreef: Het fietsenrek is een Swagman (amerikaans) en de typografie van het bordje duidt daar ook wel op
Marten jij gaat de goede kant op. Ondanks dat de USA geen (directe) politieke invloed heeft, daarentegen dit land strategisch wel interessant vindt en ook als zodanig gebruikt. Overigens niet alleen dit fietsenrek is er amerikaans maar veel, zeer veel, materialen doen amerikaans aan en worden geïmporteerd uit de USA.
Je ziet er hoofdzakelijk vervoersmiddelen bestemd voor de Amerikaanse markt.

Nog een foto:
Afbeelding
Bob&Marguérite schreef:
Michael W schreef:Tja, en wie zou daar dan een foto van maken :wink:
Omdat ik, toen ik het zag, wist dat ik het jou moeilijk zou gaan maken. :wink:
Ging direct het mapje 'onmogelijk te raden' in 8)
Michael W schreef:
Bob&Marguérite schreef:
Michael W schreef:Tja, en wie zou daar dan een foto van maken :wink:
Omdat ik, toen ik het zag, wist dat ik het jou moeilijk zou gaan maken. :wink:
Ging direct het mapje 'onmogelijk te raden' in 8)
Wat is dat nou? :shock: De foto's geven toch diverse details weer, dat de richting waarin je het moet zoeken te raden is!
Even iets anders: krijgen jullie ook een malware-melding als je naar de site van Bob&Marguerite gaan? Op PB reageren ze niet.
gios schreef:Even iets anders: krijgen jullie ook een malware-melding als je naar de site van Bob&Marguerite gaan?
Nee !!
gios schreef:Even iets anders: krijgen jullie ook een malware-melding als je naar de site van Bob&Marguerite gaan? Op PB reageren ze niet.
ik krijg die melding ook

vbs:Malware-gen
Michael W schreef:
Bob&Marguérite schreef:
Michael W schreef:Tja, en wie zou daar dan een foto van maken :wink:
Omdat ik, toen ik het zag, wist dat ik het jou moeilijk zou gaan maken. :wink:
Ging direct het mapje 'onmogelijk te raden' in 8)
dan zou ik aan Cuba denken, maar ja dan ben ik er nog niet :lol:
jasmon schreef: dan zou ik aan Cuba denken, maar ja dan ben ik er nog niet :lol:
Ik vermoed dat je met Curaçao warmer bent :wink:

Afbeelding
Michael W schreef:
jasmon schreef: Ik vermoed dat je met Curaçao warmer bent :wink:


Zie je wel Michael, toch uit het mapje 'onmogelijk' gehaald?

Inderdaad 28 tot 30 graden gemiddeld.
De lokatie is Willemstad Curaçao- het Renaissance Mall & Rif Fort. Een historisch verdedigingswerk van de natuurlijke haven van Willemstad. De afgelopen jaren, in een razend tempo opgeknapt om toeristen vanaf de Cruise-schepen, soms 3 kanjers van schepen per dag, te trekken naar (dure) winkeltjes.
Je mag daar (in het fort/winkel- terrasjes gebied) niet fietsen, vandaar waarschijnlijk de Bike-stand. Maar zoals ik al zei, op een paar jeugdigen op BMX-fietsjes na kom je niet veel fietsen tegen. Ook zie ik niet dat type toerist met fiets van de boot af komen.
Ondanks dat Curaçao (nog) tot het Koninkrijk Nederland behoort en Nederlands naast Papiamento de voertaal is, zijn veel borden (Exit - Restroom - Beach) Amerikaans. Waarschijnlijk vanwege de vele Amerikaanse toeristen - oh my God, look at that......
Wij hebben in veel landen gefietst..............op de vluchtstrook in Spanje en over de Pan-American in Equador en Peru.....................maar daar krijg je ons niet op de fiets. Mogelijk ooit die Mountainbike route in het binnenland maar niet in Willemstad :shock: ......we zijn niet levensmoe!
Ik heb geen totaal foto van de Bike-stand (maar een geleende van internet), de lokatie is achter het info-bord op de achtergrond. Het bordje zit tegen die witte pilaar. Boven aan het bordje bike-stand staat Renaissance maar is op de geplaatste foto, ook na vergroting, bewust niet te lezen. :wink: Sorry Martin!
Oja wij komen er elk jaar, we moeten wel onze dochter woont daar 8)
Ik zag het fietsenrek dit jaar voor het eerst staan en moest inwendig lachen denkende aan deze topic.
Afbeelding
Bob&Marguérite schreef: Inderdaad 28 tot 30 graden gemiddeld
Laat nou heel toevallig mijn lievelingsvriendin Suus daar wonen en werken :wink:

Afbeelding

Beetje reclame moet kunen: http://www.suuskrediet.nl 8)
dubbel
Michael W schreef: Laat nou heel toevallig mijn lievelingsvriendin Suus daar wonen en werken :wink:

Dus................binnenkort de Bike-stand aanschouwen?
Leuke herkenbare art. Sommige dingen herken ik....................alhoewel wij meer
richting het westen van het eiland vertoeven.
Afbeelding

Misschien niet interessant voor techneuten, maar wel voor liefhebbers van leuke plekjes, stadjes en kasteeltjes dit beroemde kasteel, maar ja, welke ? :wink:
Zeker :wink:

De Haut-Koeningsbourg, een van de drukst bezochte monumenten van Frankrijk met jaarlijks meer dan 600.000 bezoekers, is een begrip. Het kasteel werd oorspronkelijk, in de 12e eeuw, gebouwd als een burcht ter bewaking van de handelswegen voor wijn en graan van noord naar zuid en die voor zilver en zout van west naar oost. De Zweden verwoestten de burcht grotendeels tijdens de Dertigjarige Oorlog. Vervolgens bekommerde niemand zich meer om de plek totdat keizer Wilhelm II in 1899 de bouwwerkzaamheden op zich nam. Hij wilde er een museum in onderbrengen en er een symbool van de toen weer Duitse Elzas van maken. De middeleeuwse stijl van het gebouw is tot in de puntjes gerespecteerd. De verfijning van de vertrekken is zonder meer indrukwekkend: muurschilderingen, renaissancemeubels en enorme gietijzeren kachels. In de kelder is een prachtige verzameling middeleeuwse wapens te bezichtigen, met kruisbogen, zwaarden, harnassen, maliënkolders…

Een fantastisch uitzicht
De Haut-Koenigsbourg torent 800 m boven de laagvlakte uit en overheerst de wijde omgeving. Vanaf de torens heb je een prachtig uitzicht op de Vogezen, de Rijn, het Zwarte Woud en zelfs op de Alpen.
Hoog tijd voor een nieuw plaatje. Wie weet deze prachtplek te vinden?

Afbeelding
keesswart schreef:Hoog tijd voor een nieuw plaatje. Wie weet deze prachtplek te vinden?
Makkie :wink:

Afbeelding
Michael W schreef:
keesswart schreef:Hoog tijd voor een nieuw plaatje. Wie weet deze prachtplek te vinden?
Makkie :wink:

Afbeelding
Weer goed geschoten Michael! Of wist je nog waar ik vorig jaar gefietst heb? :wink:
Wie gaat er voor de tweede prijs?
keesswart schreef: Weer goed geschoten Michael! Of wist je nog waar ik vorig jaar gefietst heb? :wink:
Wie gaat er voor de tweede prijs?
Tuurlijk wist ik dat nog, vandaar dat ik er geen plaats of naam bij geef ;-)