Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paastocht 2012 - Forum Wereldfietser

Paastocht 2012

Tijdens het paasweekend maken we een schitterend fietstocht in Twente.
We gaan wederom op jacht naar de mooiste paasvuren. En we fietsen natuurlijk weer met volle bepakking van camping naar camping.
Afbeelding

Vrijdag 6 april
We verzamelen in de namiddag en avond op de stadscamping ‘De Worp’ in Deventer. Deze camping ligt mooi ingeklemd tussen de uiterwaarden van de IJssel en een oud stadspark. 100 meter van de camping ingang is er een pontje die je snel naar de oude(en mooie!)binnenstad brengt. http://www.stadscamping.eu

Zaterdag : +/-75km
We rijden nog even langs het station om eventuele laatkomers op te halen . Om 10.00 uur vertrekken we daar. Vandaag een mooie tocht via de landgoederen rondom Deventer , landelijk Salland en het laatste stukje via Dalfsen en Ommen langs de Vecht naar onze eerste camping : ‘’Camping De Roos’’ in Beerze. http://www.campingderoos.nl

KNOOPPUNTEN
Station/43/64/62/55/66/67/77/81/79/90/92/50/49/26/18/03/04/80/88/89/82/83/59/08/69/60/64/47/42/50/51/53, Camping de Roos ,55

Zondag: +/-75km
Vandaag iets meer heuvels. Via de Luttenberg/ Archemer en Lemelerberg steken we de Sallandse heuvelrug over. Laatste stuk bergaf naar Markelo en op naar Camping ‘de Bovenberg’. In de avond een mooi paasvuur !!!!!
http://www.debovenberg.nl

KNOOPPUNTEN
55/88/87/76/75/74/71/78/77/07/01/19/06/33/29/53/02/10/11/12/53/57/62/66/70/72/75/02/03/04/05/26/25/10/Camping de Bovenberg /11

Maandag: +/- 75 km
Vanuit Markelo fietsen we nog een stukje door Twente richting de Achterhoek via Stokkum /Diepenheim en Lochem. Na het beklimmen van de Lochemerberg gaat het dan weer richting Deventer

KNOOPPUNTEN
11/13/27/31/47/37/38/39/41/44/46/48/80/79/78/77/76/75/54/55/53/52/14/50/82/46/45/42/39/32/27/26/24 Deventer

Hoe werkt het?
-je fietst met volle bepakking (dus inclusief tent , slaapzak etc)
-de campings kosten tussen de 7 en 10 euro op basis van 1 persoontent; het geld wordt centraal opgehaald en betaald aan de campingeigenaar
-er zijn geen organisatiekosten
-eten verzorg je zelf, vaak maken mensen afspraken om samen te koken. Heb je geen zin om te koken dan is er in de omgeving van de campings wel een eetgelegenheid te vinden
-we fietsen in recreatief tempo, 16-22 km per uur en splitsen ons in kleinere groepen met ongeveer gelijke interesse en tempo

Aanmelden bij Ben en Ingrid Huve bhuve@hotmail.com

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
Is 5 april geen donderdag?
rafael schreef:Is 5 april geen donderdag?
Je hebt helemaal gelijk. We beginnen dus vrijdagavond 6 april in Deventer.
Kom je ook, Rafael ?
En wie heeft er, net als ik, op vrijdag al vrij, en zin om naar Deventer te fietsen? Vertrek vanaf Utrecht/Amersfoort is mijn idee nu, maar tegen die tijd maar zien met weer, wind etc.
Ik wil dat wel, Anneke.
Mag ik ook een nachtje langskomen met m'n dochter?
Wellicht ten overvloede; meld je even formeel aan als je mee wilt doen aan de Paastocht. We krijgen dan tbv de campingbezetting een beeld van het aantal deelnemers. Daarnaast krijg je ook nog wat aanvullende info over de route gemaild.

Het loopt overigens lekker met de aanmeldingen, in relatief korte tijd zitten we al op 22 deelnemers. Het is een relatief vroege Pasen dit jaar dus nu nog mooi weer !

Groet,
Ben & Ingrid
bhuve@hotmail.com
Voor wie zin heeft om vrijdag 6 april al te fietsen: ik heb 2 routes gemaakt met startpunt Amersfoort van respectievelijk 78 km en 88 km. Afhankelijk van t weer, de zin, de wind etc. kunnen we kiezen. Bij nog meer zin, mooi weer, en wind mee, kunnen we ook starten in Utrecht :D Dan gaat het wel richting de 100 km.

Tegen die tijd maar eens zien....
ik heb me aangemeld hoor ik slijt me op goede vrijdag aan op de camping deventer
gr marcel
Jarno schreef:Mag ik ook een nachtje langskomen met m'n dochter?
Jim v/d Berg zit in Nepal, gaat waarschijnlijk niet antwoorden.
Maar voor onze ex websitebouwer is naar mijn idee altijd plek.


John.
Ik heb ongeloveloos veel zin.
Wie gaan er allemaal?
Gr.
Betty
johntelleman schreef:
Jarno schreef:Mag ik ook een nachtje langskomen met m'n dochter?
Jim v/d Berg zit in Nepal, gaat waarschijnlijk niet antwoorden.
Maar voor onze ex websitebouwer is naar mijn idee altijd plek.
John.
Heel aardig van je John. Ik acht de kans echter groot dat ik met m'n gezin meer in de buurt een ritje ga maken. Maar wie weet, jullie weer eens zien is natuurlijk ook leuk.
Hoi,

Ik ben van de partij, altijd lekker zo'n paasvuurtje :D
Ik ben er ook bij.
Anneke, fietsen vanuit Utrecht op vrijdag - top plan!
James
Ondanks dat het dit jaar geen sneeuw zal zijn -ik blijf de paastocht toch met sneeuw associëren 8) - ben ik van de partij..

Ik vertrek vrijdagochtend uit Rotterdam. Ik denk niet dat ik het hele stuk ga fietsen... dus waarschijnlijk sluit ik mij bij de utrecht/a'foort groep aan (email/mobiel uitwisselen via PM?). Moet die luie benen wel even inrijden voordat we aan het berglandschap van het oosten beginnnen :roll:

Matthijs
Even een update betreffende de paastocht:

-er zijn momenteel zo'n 70 aanmeldingen dus het wordt een aardige groep
-de hele route hebben we nagereden, het "stuurtasdocument" is de praktische vertaling daarvan.
-Op vrijdag of zaterdag kun je de totale campingkosten bij ons afrekenen, wij dragen dan zorg voor de afdracht aan de campingbeheerder.Probeer svp gepast te betalen.

Vrijdag: de Worp
1 pers + tent 8 euro
2 pers + tent 12
We staan achterop het terrein, met een eventuele uitwijk naar de uiterwaarde.

Zaterdag:de Roos:
,, ,, 6.35 euro
,, ,, 7.35
We staan op het trekkersveld aan de Vecht. Er is een beperkte slechtweervoorziening in het "theehuis"

Zondag:de Bovenberg:
,, ,, 10.40 euro
,, ,, 16.30

We staan in principe rond het "natuurbad". Zwembroek/pak mag mee...
-Er is een kampwinkeltje (8.30 uur-19.00 uur) en een snackbar (17.30 uur-19.00 uur)
-route naar het Paasvuur vanaf de Bovenberg;
uitgang camping links de bovenbergweg, na 800 meter rechts de kemperweg, na ongeveer 400 meter rechts het fietspad op, na 250 meter rechts de groninger veldweg. het paasvuur is dan na 400 meter rechts op de akker.
-er is een slechtweervoorziening in een schuur bij het natuurbad

-de GPS track is misschien wat moeilijk vindbaar, hij zit helemaal onderaan als je bij "activiteiten " >meer lezen de site aanklikt.

En nu nog mooi weer! Wij hebben er in ieder geval zin in.

Groet,
Ben & Ingrid
Als de camping(s) het toelaten, zou ik me ook graag aanmelden.

Anders was het leuk geweest.

Willem
Bij ons begint het ook weer te kriebelen.... Vrijdag fietsen we van Tilburg naar Deventer.

Maarten & Line
Willem,
Graag via bhuve@hotmail.com even aanmelden je krijgt dan nog wat nadere route info.

Groet,
Ben
de winterjas maar aan wand het word vris met pasen,erg jammer tog weer he ook de morgen is koel nat tentje
gr