Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsbroek - Forum Wereldfietser

Fietsbroek

In het forum heb ik veel lovende berichten gelezen over het Brooks zadel. Ik ben van plan er ook één aan te schaffen omdat mijn huidige zadel wel oké is maar ik toch last krijg.

Ik ga er wel vanuit dat iedereen die op een Brookszadel rijdt, ook nog een fietsbroek draagt.
Mijn vraag is nu of je een fietsbroek moet aanschaffen met een behoorlijk dik zeem of dat dit niet perse nodig is. Er zijn zoveel verschillende merken en modellen. Ik heb er één (of eigenlijk twee) gezien van Gonso. De ene met een vrij dik zeem en de ander met een dunner zeem, maar (zo zeggen ze) een nieuw concept wat beter zou moeten zijn en confortabeler dan het dikkere zeem.
Ik heb ze beiden geprobeerd (een rondje op de fiets in de winkel), maar dan voelen ze beiden goed, maar een tocht van 80 km kan ik er om te proberen natuurlijk niet mee maken.
Is er misschien iemand die mij hierover meer kan vertellen? Ik wil namelijk geen zere kont!
Hoi Colinda,
Bij zadels en fietsbroeken gaat het er uiteindelijk toch om dat je probeert. Zo wil mijn achterste echt niet aan een smal type Brooks-zadel, maar een breed.
Bij fietsbroeken zullen de meesten inderdaad wel eens een miskoop hebben gehad.
Wel heb ik de ervaring dat de noodzaak voor een (dikke) zeem minder is bij een goed ingereden leren zadel dan bij een ander type zadel.
Een ander ding is dat dikke zemen vanzelf dunner worden.
Succes,
Leon

Ik weet niet of je het tijdschrift leest, maar toevallig staat er in de op pad van deze maand een artikel over fietsbroeken. Wellicht heb je er iets aan!