Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen 19 februari - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen 19 februari

Stoer heb ik me vandaag even gevoeld toen we over de Lauwerszeedijk, aan de wad kant nog maar 11km p/u haalde en een kortstondige "winterse bui" over ons heen kregen. Op dat moment hadden Frenk en ik net afscheid genomen van Paul die we in Lauwersoog achter hadden moeten laten. Zijn ouders waren onderweg om hem op te halen, het voorwiel wilde alleen nog recht vooruit en de voorvork stond wat naar achter geknikt. Het zag er niet goed uit en er viel geen meter meer te fietsen op die fiets. Heel sneu voor Paul, gelukkig was hijzelf na 2 keer vallen op een paar schrammetjes en een pijnlijke schouder en elleboog na nog helemaal intact. Sneu ook omdat we net 50km tegen de wind in hadden geploeterd en we, na nog een kort stukje langs de dijk, met vliegende vaart weer op Groningen aan zouden gaan. Kruiend ijs hebben we overigens niet meer gezien.
Het waren wel al 50 prachtige km's geweest met alleen bij de start om 10u een kort buitje en daarna 95% zon!! Terwijl ik op het ergste was voorbereid want de buienradar had tot 16u buien laten zien met 3 piepkleine blauwe gaatjes. Het werd precies andersom: tot 16u prachtig weer. Toen pakweg een uur dreigende wolken om ons heen (ook een mooi gezicht!) en pas bij De Poffert (dus eigenlijk vlak bij huis) kregen we een snijdende hagel/sneeuwbui over ons heen. Kortom het was een heerlijke dag, jullie hebben echt wat gemist, (en wij hebben jullie gemist!)
Paul laat vooral horen hoe het met je fiets afloopt.
paul,

Succes bij de fietsenmaker.
We doen de route nóg wel eens met je nieuwe voorvork,
al kan ik dan niet zo'n mooie ruige dag garanderen.

Bedankt, frenk
We hebben nog overwogen om mee te gaan, maar durvden het (de afstand) niet aan. Zoals jullie om het lauwersmeer gefietst zijn, hebben wij een rondje om het leekstermeer gefietst en daar het kruiende ijs bekeken.
Conclusie: weinig ijs, veel wind, maar ook veel zon en alleen een paar spetters.
Al met al best een leuke fietsdag.

De volgende keer (8 maart) gaan we ook niet mee. We zijn dan sportief bezig in de Oostenrijkse sneeuw.

groetjes en tot april,

Geke en René
Hallo Geke en René,

Wat jammer dat jullie niet meefietsten
Ik had wel aangegeven dat de mijn voorstel niet doorging !

Frenk
Hoi Frenk,

Hoeveel km is het geworden dan?
Na mijn ondervonden fietsconditie-gebrek tijdens het winterkampeerweekend ben ik wel wat onzeker geworden over mijn prestatieniveau in vergelijking met Jou, Cilia en Paul. En we wilden juliie ook niet teveel ophouden.

groet, René
Moi René,

Er stond 101 km op mijn GPS-teller

Groet, Frenk