Toen ik enkele maanden geleden mijn fiets in elkaar stak heb ik hier de vraag gesteld welk betaalbaar crankstel te nemen met vierkante as passing. Eén van de antwoorden was toen de Sugino XD cranks van Spa Cycles, die zijn zeer laag geprijsd maar waren toen niet meer in mijn maat beschikbaar. Ik heb toen besloten toch Alivio cranks te nemen met het idee ze ooit te vervangen door een XD, wanneer de Alivio versleten is. Nu kwam ik min of meer toevallig terug op dat draadje terecht en blijkbaar heeft Spa Cycles de cranks nu wel op stock.
Maar aangezien de specificaties vermelden dat de cranks "based on the classic Sugino XD2" zijn, heb ik Spa Cycles een mailtje gestuurd om te vragen wat het verschil juist is. Hun antwoord:
Maar aangezien de specificaties vermelden dat de cranks "based on the classic Sugino XD2" zijn, heb ik Spa Cycles een mailtje gestuurd om te vragen wat het verschil juist is. Hun antwoord:
Weet iemand wat die 2 verschillen (niet geanodiseerd, 2014 Alu ipv 6061) in praktijk uitmaken? Is de uitvoering van Spa Cycles minderwaardig aan de Sugino branded versie of zoals ze beweren inderdaad steviger?Spa Cycles schreef:The design is the same. Ours is forged from 2014 (2014 is stronger than 6061 which I believe is used for the Sugino). Also ours have a polished finish rather than the Sugino anodising.