Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welk perfect balhoofd? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Welk perfect balhoofd?

Trapas is als het goed is al gekozen. En yep hij heeft geloof ik voor de SKF 4-kant BB; gekozen.
Ik denk dat de naaf een hope word, maar dat is het pakkie aan van de boss.
Bij de Stronglight A9 moet je tegenwoordig oppassen. Er wordt nog steeds iets geleverd onder die naam, maar het huidige model heeft niets met het legendarische klassiek model te maken (o.a. geen naaldlagers). Het is Chinese zooi waar Stronglight zijn eigen naam op laat zetten.
Wim
Santos balhoofd? RVS lagers.

Over het bracket: SKF maakt ze niet meer.... De juiste zoeken en vinden wordt lastig.
rvdh schreef:Santos balhoofd? RVS lagers.

Over het bracket: SKF maakt ze niet meer.... De juiste zoeken en vinden wordt lastig.
DAt geldt misschien voor een fietsfabrikant die er 1000 hebben wil, maar 'sinds SKF ze niet meer maakt' zijn ze wat mij betreft eindelijk leverbaar ;)
Pipopopo schreef:Kosten maakt niet echt veel uit. Niet dat je direct kiest voor CHRIS KING.
Dat is wat kort door de bocht. Prijs en kwaliteit staat boven alles!!!!!

Dus als jullie mij kunnen helpen zodat ik deze opdracht perfect kan uitvoeren ben ik heel blij :)
Martin, ik reageer misschien wat laat....maar ik zou als ik jou was vooral wél kort door de bocht gaan...welke andere keuze kun je maken zou ik willen zeggen.... (ik heb de laatste 10 a 15 jaar niet anders gekozen dan voor 'CK', op mijn diverse fietsen in diverse uitvoeringen, maar fiets dan dus ook al langer dan de garantietermijn is, meer dan gemiddeld en volledig onderhoudsarm én zonder afstelling...perfect...en dus uiteindelijk niet duur, die balhoofdsets. Uitvoerige info zie het internet op de site van Chris King.