Inmiddels ontving ik een paar van deze banden in de maat 42-622, ik was benieuwd, dus gelijk gemonteerd, hoewel er nog geen echt teken van vorst is geweest. Op een sneeuw en ijsvrije weg, meer heb ik nog niet kunnen uitproberen, klinken deze banden alsof je steeds op een schelpenpad rijdt, terwijl het klnkers en asfalt is wat mijn woon-werk route betreft. De banden zijn gemaakt volgens de degelijke topkwaliteit bekend van oa de Schwalbe marathon Extreme banden. De banden zijn wel merkbaar zwaarder (draadband, niet vouwbaar) en ook de rijweerstand is goed merkbaar. Bezwaren die wellicht niet meetellen onder de condities die mij de voorgaande jaren valpartijen en niet-fiets-dagen hebben opgeleverd. Echter de claim die de fabrikant doet over dat ze rijdbaar zijn zonder ijs en sneeuw, is niet geheel onterecht, maar het is wel een beetje als klunen, fietsen op die banden zonder ijs. Daarom heb ik deze zelf inmiddels weer gedemonteerd, en deze wel op mijn reservewielen gezet, zodra het nodig is wissel ik de wielen dus maar om (sommige beweren dat we een heel serieuze winter kunnen verwachten dit jaar).