Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Heb jij veel zadels uitgeprobeerd? - Forum Wereldfietser

Heb jij veel zadels uitgeprobeerd?

Voor een artikel in ons tijdschrift De Wereldfietser ben ik op zoek naar fietsers die na allerlei zadels te hebben getest bij hun ultieme zadel zijn uitgekomen.
Zin om mee te doen? Mail mij dan op: schuyt@wxs.nl

Een geruststelling: een foto van je billen is niet nodig...

Ik ben benieuwd naar de klacht-omschrijving, welke zadels er geprobeerd zijn en wat het resultaat uiteindelijk is geworden (toch maar een wandelvakantie?)

Eric Schuijt
Ik heb geen zin om te mailen, dus bij deze. Ik ben zo'n 8 verschillende zadels gehad voor mijn fiets. Bij alle kreeg ik vroeg of laat forse zadelpijn of misschien erger: mijn "boom des levens" viel in slaap.

Mijn huidige zadel is een simpel zadel die afkomstig is van een mountainbike die tussen het grof vuil lag. Origineel is het zadel denk ik een maximaal 10 euro zadel bestaande uit een plastic vorm met daarop schuim en erover nepleer vastgeniet aan het plastic. Dat zadel zit nu twee jaar op mijn fiets en die zit heerlijk. Het nepleer scheurt wel gaandeweg op diverse plaatsen, waarna ik uit armoede die scheuren weer zo goed en kwaad als kan dichtplak. Ik vrees met grote vreze dat het een keer met het zadel helemaal ophoudt en ik weer van voor af aan in de ellende zit.
Dank aan iedereen die gereageerd heeft en mij een mail heeft gestuurd.

Degene die ik heb geselecteerd, hebben ondertussen een mail ontvangen met enkele vragen en andere informatie.
Mocht je alsnog willen reageren of ideeën hebben, dan kan dat. Stuur mij dan alsnog een mail.
Via een andere actie hier ben ik op een zadel terecht gekomen waarvan de eerste indruk bijzonder goed is. Of dit zadel het ultime is en ook blijft kan ik nog niet zeggen. Eind April begin Mei zal ik waarschijnlijk meer weten. Tegen die tijd zal ik wel een dag op dat zadel hebben gezeten.

@sont al een zadel met een gleuf in het midden geprobeerd.