Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen 19 februari - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen 19 februari

Hallo stoere winterwereldfietsers

Na de nieuwjaarsreceptie in Utrecht, een weekend winterkamperen in Diever en een bezoek aan de Fiets en Wandelbeurs in Amsterdam is het de hoogste tijd voor een rondje Groningen.
We zullen moeten afwachten wat het weer doet, maar we zijn flexibel genoeg om er een mooi en vooral gezellig rondje van te maken.
Wie een goede route kent en die graag met de rest van ons wil delen, laat het even weten via dit forum. De lengte van de route kunnen we altijd aanpassen aan de weersomstandigheden.
Mocht het echt te koud of te gevaarlijk (glad) zijn dan communiceren we dat natuurlijk ook via dit forum.

Tot zondag 19 februari 10.00 uur, bij het paard van Ome Loeks voor het station in Groningen.

Ineke en Ronald
Na mijn eerste jaar rondje Groningen meerijden kan ik zeggen dat het mijn doel heeft gediend. In totaal ben ik op 6800 km in 2011 gekomen.

Echter gaat het dit jaar ook lukken? In de eerste week van januari ben ik met 45 km/h gevallen met mijn Patria stadfiets. Beetje overmoedig geweest met windkracht 10 in de rug. Dat was een enorm klap, waarbij ik veel geluk heb gehad en een beetje pech. De schaafwonden, blauwe plekken en gescheurde kleren zijn allemaal vergeten, maar een scheurtje in de knieschijf nog niet.

Vandaar dat ik waarschijnlijk in februari nog niet meedoe. Fietsen doe ik nog wel, maar met veel soeplesse en weinig snelheid. Veel plezier in ieder geval.
Patria,

Sterkte met het herstel. Je hebt een goede conditie en dan ga je vaak sneller vooruit dan mensen met een slechte conditie. Ik heb er alle vertrouwen in dat je later in het jaar gewoon weer meefietst.
He Patria,

Sterkte en gauw weer helemaal 100% worden!
Ik laat mijn deelname voor komend rondje Groningen dit weekend vooral afhangen van het weer en de temperatuur.

Groet, Petra.
(stand van zaken op dit moment: 3 wintertenen)
De diverse sites zijn het over het te verwachten weer niet helemaal eens, maar warm zal het niet worden en hard waaien waarschijnlijk wel, en misschien regent het niet, maar valt er wel wat sneeuw naar beneden.
Of Petra haar 3 wintertenen dat aankunnen??? (misschien als ze mijn -32 boots had)
Maar ik heb wel weer heel veel zin in een stukje fietsen.
Naar kruiend ijs bij het Wad, als dat er nog is, en de wind uit de goede richting komt??
(ik had nu hier een foto van het wad met ijs willen toevoegen, maar dat lukt me niet.
kan iemand bij wijzer maken hierover?)
Cilia
Fleurke schreef: (ik had nu hier een foto van het wad met ijs willen toevoegen, maar dat lukt me niet.
kan iemand bij wijzer maken hierover?)
Cilia
Zie http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... f=6&t=8871

Voor dit soort dingen is het handig om in 'Tips voor het gebruik van het forum' te kijken. Deze staat bovenaan elk forum.
Het wad lijkt me wel wat, weer of geen weer
Als mijn verkoudheid het toelaat ga ik mee

Frenk
Iets later dan jullie van mij gewend zijn, maar ik doe ook mee. :D
Wind en weder dienende.
Ik ben helaas niet lekker, en moet 's middags ook nog naar een receptie. Een andere keer weer. Veel plezier.
Wim
Hallo allemaal,

De weersvooruitzichten zijn, afgezien van een enkele sneeuwbui, zo slecht nog niet. Zeker het proberen waard. Deze keer zal ik echter voorbij moeten laten gaan, want ik hang met griep op de bank. Ronald heeft een optreden zondag middag en kan dus ook niet van de partij zijn. Volgende maand moeten we het opnieuw laten afweten, want dan fietsen we (als alles goed gaat) rond in de enige echte woestijn van Europa. Die van Tabernas in Spanje.
Wij wensen jullie een mooi en gezellig rondje en tot in april!!

Groeten,

Ronald en Ineke
Het lijkt een klein clubje te worden.

Is het een idee om via de LF14 naar Lauersoog te fietsen,
een visje te eten, het eventuele kruiende ijs te bekijken,
het lauersmeer te ronden en met de noordwestenwind (4Bf)
in de rug terug naar de stad te fietsen?
Ik heb er een GPS-track van, ca 110 km.

Groet, Frenk
Hmmmm, dat klinkt wel heel verleidelijk :D Met een zittend beroep is een beetje activiteit wel leuk. :D Ik doe mee!
Van de diehards zullen we het deze keer moeten hebben, zo lijkt het!
Nu vind ik het een prima plan richting Lauwersoog te gaan , maar 110km vind ik misschien wel wat veel, zeker gezien de onzekerheden wat betreft wel/geen "winterse buien" en hoe veel en hoe lang.
Is het een plan om richting Zoutkamp/ Lauwersmeer te gaan en afhankelijk vd weersomstandigheden "korter door de bocht" te gaan, danwel de 110km vol te maken?
Ik ben er in ieder geval. (ben oud en wijs genoeg om in m'n eentje eerder om te draaien als ik dat wil)
Hallo wereldfietsers,

Lijkt me een mooie ronde Frenk, maar ik wil toch even een kanttekening maken. Het rondje is oorspronkelijk zo'n 60-70km met een gemiddelde van 20km p/u. Dit om het voor een zo groot mogelijke groep toegankelijk te houden. Het gaat ten slotte niet om het kilometers vreten, maar om het samen fietsen en beleven.
Natuurlijk is 80km voor de meesten van ons geen bezwaar, maar ik kan me voorstellen dat 110km voor sommigen net een maatje te groot is, waardoor mensen besluiten niet (meer) mee te gaan en dat zou jammer zijn.
Misschien kunnen we met enige regelmaat een "Dagtocht" organiseren waar (veel) meer kilometers gemaakt kunnen worden, of de groep bij vertrek of halverwege splitsen in een korte en lange versie??
Ik nodig iedereen uit om ideeen aan te dragen, om zo het rondje Groningen nog aantrekkelijker te maken.

Groeten
Ineke Valster
NW-wind Bft. 4, 85% winterse buien, temp. tot 5 gr.
Ik heb net onderhoud en schoonmaak aan mijn fiets gedaan (nieuwe ketting + cassette) en daarna wat rondgeoefend. Maar na een kleine 10 km zit mijn been, dat nog in herstel is na mijn beenbreuk afgelopen oktober, nog niet helemaal lekker. Ik wil de zaak niet forceren. Daarom kan ik morgen niet aanwezig zijn bij het witte paard. Langzaam aan opbouwen en niet ineens 110 km trappen of zo.
In maart proberen?
Iets te ambitieus voor deze club, begrijp ik
voorstel niet aangenomen

tot morgen,
Frenk
Hoi,
Veel plezier morgen. Ik ben er niet bij, want ik ben op dit moment helemaal into verf: mijn huiskamer krijgt een heerlijke remake.
In maart ben ik er ook niet bij, dan ga ik heerlijk skien.
Tot in april,
Petra
(en het gaat steeds beter: nog maar 2 wintertenen en, ja: -8kg)
Hoi allemaal,

Ik kan helaas ook niet mee morgen. Wens jullie een leuke tocht en wellicht tot maart.

groet, Rikie
Met 3 man zijn we begonnen aan deze tocht en 2 hebben het afgemaakt. Ik heb moeten afhaken omdat mijn voorvork kapot is. Waarschijnlijk zat er al een mankement in want ik ben 2 keer gevallen op plekken waar het eigenlijk niet zou moeten. Ik ga dus in overleg met de fietsendealer over garantie.

Het was wel een hele mooie route en het weer was ook prima, al was er wel veel wind/

Paul
Wat een stoere wereldfietsers!!
Ik heb aan jullie gedacht, want om 10.00 regende en sneeuwde het hier in Leek. Maar fijn te horen dat het in Groningen beter was.
Jammer Paul van je fiets, maar belangrijker, heb je geen blessures aan de valpartijen overgehouden? Ik hoop dat de fietsenhandelaar een goede deal voor je kan maken bij de leverancier.

Groeten Ineke