Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Thermarest, Ortlieb en Shimano - Forum Wereldfietser

Thermarest, Ortlieb en Shimano

Voor de liefhebbers op de beurs in de aanbieding (modellen 2011): Ortlieb tassen, Shimano, Vaude en Diadora fietsschoenen, Thermarest matjes. Vaude regenjasjes en nog veel meer!
En.. het GROTE Fietsvakantieboek: http://www.grotefietsvakantieboek.nl/

Afbeelding
Als ik dit boekje had gehad toen ik 15 was....

Inhoudelijk: Bevat een enorme berg ervaring.
Vormgeving: doelgroep is me niet helemaal duidelijk. 15 jarigen zijn wat jong. Van 19-jarigen vraag ik me af of het niet te kinderachtig is.

Maar als het deur-aan-deur verspreid zou worden zou het wel nieuwe fietsers opleveren denk ik. :wink:

Leon
Top, want laat ik nu net toe zijn aan een nieuw slaapmatje :D . Kan ik ook cadeaubonnen inleveren?
Leon schreef:Als ik dit boekje had gehad toen ik 15 was....

Inhoudelijk: Bevat een enorme berg ervaring.
Vormgeving: doelgroep is me niet helemaal duidelijk. 15 jarigen zijn wat jong. Van 19-jarigen vraag ik me af of het niet te kinderachtig is.

Maar als het deur-aan-deur verspreid zou worden zou het wel nieuwe fietsers opleveren denk ik. :wink:

Leon
Niet zo zwaarmoedig Leon, ik heb het boekje in mijn handen gehad en mij lijkt het een prima introductie voor de beginnende vakantiefietser van wat voor leeftijd dan ook. Niet iedereen doe je een plezier met een wetenschappelijk doorwrochte verhandeling met voetnoten!
Ik heb het boekje zelf ook even bekeken. Ik vond de vormgeving eerlijk gezegd erg mooi. Inhoudelijk staan er ook zo te zien veel prima verstandige dingen in. Maar het gaat allemaal wel in de vorm van korte fragmentarische teksten. Zelf hou ik meer van een boek dat je ook echt leest, maar dat is heel persoonlijk denk ik. Om zo'n gids voor beginners nu gelijk Het Grote Fietsvakantieboek te noemen?
Maar goed, een leuke aansprekende gids voor beginners is wel waar behoefte aan is. Als je op de beurs met bezoekers praat dan is de vraag naar kennis duidelijk groot, net als de verwarring als gevolg van de onzin die sommige bling bling aanbieders rondstrooien. Wat werd er weer veel onzin verkocht.
Wim
Ik houd erg van de vrolijke vormgeving :D . Inderdaad wat weinig tekst maar alles dat er staat is wel zinnig. Ik heb een exemplaar bemachtigd en het is misschien voor de doorgewinterde fietser vaak een open deur maar ook een, prachtig geillustreerd, feest der herkenning.

Misschien is een van de doelgroepen wel: de gemiddelde fietsenboer die geen idee heeft van Vakantiefietsen!