Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe Hilleberg tenten - Forum Wereldfietser

Nieuwe Hilleberg tenten

Verschrikkelijk veel nieuws heb ik op de fiets en wandelbeurs niet gezien. Voor mij althans was de grote uitzondering de introductie door Hilleberg van twee lichtere drie seizoenen modellen: de Rogen en de Anjan. Allebei worden ze gemaakt van nog weer wat lichter materiaal, gaat het doek niet helemaal tot de bodem door, en hebben ze extra ventilatie. De Rogen is een tweepersoons koepelmodel van 2,1 kg, en de Anjan is een twee of driepersoons tunneltent met het model en de maten van de Nallo 2 of 3, maar dan voor 1,7 en 1,9 kg. Vooral die Anjan vind ik voor fietskampeerders erg interessant. Een echte vierseizoenentent is voor veel fietsers overkill, en in warmere gebieden was de ventilatie van die vierseizoenen modellen altijd wat matig. De Anjan 2 is een zeer comfortabele eenpersoons tent voor wie een Terra Nova Laser te krap vindt, en een Anjan 3 is een heerlijk ruime tweepersoons tent voor wie niet teveel bagage bij zich heeft, en het dus zonder GT voortent kan stellen.
Wim
Zie http://hilleberg.se/product-family/anjan
"Anjan will be available in stores in may."
Afbeelding
Leon
Mijn Ellips 290 heeft zijn beste tijd wel gehad en dan ziet die Rogen eruit als een mooie opvolger.

Maar ik kan niet zien hoe de luifeltjes naar buiten worden gehouden?

Sjors
Met pennen. Het is geen heel helemaal vrijstaande tent. Zelf vond ik die Rogen een wat tweeslachtig concept. Koepels hebben voordelen in ruwe omstandigheden en juist bij sneeuw. Maar daarvoor is deze tent nu net weer niet geschikt. Het is een tent voor als je weinig haringen kwijt kunt door de ruimte en/of de ondergrond maar in situaties waar het toch warm weer is. Zuidelijk gebergte of zoiets.
Wim
Wim schreef:Zelf vond ik die Rogen een wat tweeslachtig concept. Koepels hebben voordelen in ruwe omstandigheden en juist bij sneeuw. Maar daarvoor is deze tent nu net weer niet geschikt.
Ik gebruik met mijn huidige tentje tijdens warme nachten vaak de mogelijkheid van alleen de binnentent op een ondergrond waar je geen haringen kwijt kan.

Vond ik met de tunnel die ik ooit had altijd gedoe als je geen haringen kan prikken en binnentent en buitentent aan elkaar vast is dan ook niet handig.

Zolang het niet gaat sneeuwen is voor mij het concept van de Ellips ideaal. Maar de afwerking en kwaliteit valt mij tegen.

Sjors