Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zonnecel tbv GPS Garmin 60CSX - Forum Wereldfietser

Zonnecel tbv GPS Garmin 60CSX

Ik wil een zonnecel kopen voor het opladen van de GPS Garmin 60CSX.
Wie heeft daar ervaring mee en welk type/merk raad je aan?
In een 60CSX zit geen accu maar batterijen dus opladen kan niet daarnaast leveren zonnepanelen veel te weinig stroom om een gps op te laden.
Hoi,

ik weet niet of een zonnecel voldoende energie kan opwekken om een GPS apparaat te voeden. (bijv. een erg zuinig GPS apparaat in een erg zonnige omgeving)

Verder ken ik de 60CSX niet, maar voor zover ik weet kan bijv. de Garmin Oregon wel gevoed worden via USB, mits je dat instelt.

Wat mij handiger lijkt is opladen via een naafdynamo: minder diefstalgevoelig en werkt ook als je bij onvoldoende zonkracht fietst.

groeten, Jeroen - die ook maar eens aan het rondkijken is naar GPS mogelijkheden
Ik heb deze gevonden http://www.outdorado.com/A_solar_Titan_ ... harger.jsp .
zelf heb ik een garmin 705 en was ook wel benieuwd of ik deze zou kunnen gebruiken op vakantie, iemand ervaring met deze?
Ik heb eens op een beurs mijn gpsmap60cx aangesloten op een https://powertraveller.com/iwantsome/pr ... -explorer/
en die was ook bij matig zonlicht voldoende om de gpsr te voeden. Opladen kan inderdaad niet als de batterijen in de gpsr zitten maar wel met de oplader die bij de powermonkey zit. Als de voeding van de zonnecel onvoldoende is schakelt de gpsr automatisch over op de batterijen.

Frans
Ik heb ervaring met die powermonkey icm mijn Etrex Vista GPS. Wanneer je in de zomer onderweg bent en de zon schijnt geregeld en je legt de panelen bovenop je stuurtas of zo dan kan je met het bijbehorende laadapparaat ongeveer om de dag probleemloos twee AA batterijen opladen. Ik had altijd vier oplaadbare batterijen bij me, dat werkte prima. Nadeel was echter dat de bekabeling van de powermonkey niet zo powerful was. Al na een dag of twintig hing het kabeltje tussen de panelen en de lader los. :evil: Geen echte outdoor constructie dus.