Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS-kaarten + Kleine Sunda eilanden (Indonesië) - Forum Wereldfietser

GPS-kaarten + Kleine Sunda eilanden (Indonesië)

Heeft iemand tips waar ik gratis en bruikbaar GPS-kaarten kan vinden voor een fietsvakantie op de Kleine Sunda eilanden (Lombok, Sumbawa, Flores)? Ik gebruik een Garmin Dakota.

Ook tips over routes die afwijken van de gebruikelijke routes zijn van harte welkom. Onverhard is geen probleem. Uiteraard heb ik de informatie op de website van de Wereldfietser al bekeken.
Ik zou kijken bij openstreetmap en bij navigasi.net
Ga nu eten, kijk vanavond nog wel verder.
Openstreetmap geeft wat detail, voornamelijk data van Mataram Kota en achterland. Belangrijskte doorgaande wegen staan er wel op denk ik.

Bij http://www.navagasi.net kun je een Free Garmin map downloaden. Deze geeft wat meer info van het eiland (ook hoofdwegen buiten Mataram), meer zal er ook niet zijn. Site is in het Indonesisch, klik op Menu>Peta>download. Het onderste blok tekst is in het Engels, daar vind je ergens een downloadlink (afwijkende tekstkleur). Kies bovenste mogelijkheid (Garmin). Bij mij werkte Fileserver het snelst.
Je download dan een *.exe file (laatste versie 2.18). Bij installeren heb je de keuze om voor Mapsource te installeren of direct een gmapsupp.img aan te maken voor op je Dakota.

Nog even bij cityNavigator Indonesia van Garmin gekeken maar deze kaart heeft ter plekke minder detail dan openstreetmap of Navigasi.

Beschik je over een goede papieren topokaart van dat eiland ? Wellicht zou je dan een goede scan kunnen maken en er een Custom Map voor je Garmin van maken. Een Dakota 20 moet met custom Maps kunnen werken. Zou je in combinatie met die kaart van Navigasi kunnen gebruiken.

Je hebt ook nog http://www.Rotweilermaps.com , ook Free Maps (na aanmaken inlogaccount te downloaden). Voor Indonesie alleen Bali.

Routes heb ik niet voor je.
Gr.
Kees
Heeft niemand op dit forum, behalve Kees, tips voor me?