Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke groentes in welke landen? - Forum Wereldfietser

Welke groentes in welke landen?

Ik ben nogal nieuwsgierig welke groenten in welke landen voorhanden zijn?

Wat is er universeel over de wereld verkrijgbaar?

Wat is specifiek voor welk land?

En hoe bereid je die?
Uien zijn overal wel verkrijgbaar. Hoe je die bereid? Hoeveel recepten waar uien in zitten wil je hebben? 100? 1000? 100.000?
Ik denk dat je vraag letterlijk te globaal is.
Niet alleen per land verschillend, maar nog meer per streek. In dure supermarkten is alles te krijgen; bij de boertjes in het dorp alleen de schamele oogst van de afgelopen week, en dat is het gunstige zomerscenario.
Leon
denk dat je beter een kookboek van bijv de franse en/of chinese wereldkeukens kunt doornemen; als je dat ook maar enigsinds redelijk beheerst weet je wel raad met al datgene waar je onderweg aan kunt komen... en anders kun je het ook vragen ‘hallo, wat eten jullie hier???’, ‘hoe maak je dat?’ :D
De vraag over bereiding heeft natuurlijk betrekking op het voorgaande, de specifieke groente van een land of gebied....
De vraag is zoals twee voorgangers hebben gemeld iets te vaag, maar toch intrigeert de vraag mij toch. Toen ik even ging kijken bij de landenwiki, viel me op dat daar ook geen info hierover te vinden is, ondanks dat het toch wel handig kan zijn.
Of ben je benieuwd naar ervaringen met onbekende producten??

Ooh en naast landen/streken moet je ook nog is denken aan verschillende momenten van oogsten.
Roald schreef:Ik ben nogal nieuwsgierig welke groenten in welke landen voorhanden zijn?
Ga fietsen en kijk om je heen! Dan zie je het vanzelf.

Gerd
Roald schreef:Ik ben nogal nieuwsgierig welke groenten in welke landen voorhanden zijn?

Wat is er universeel over de wereld verkrijgbaar?

Wat is specifiek voor welk land?

En hoe bereid je die?
Ha die Roald,

Ik kijk altijd wat er lokaal voorhanden is. Tip: hak de groenten in kleine stukjes en wok dit in een pannetje op je brandertje. Wat peper en kruiden erbij en het komt altijd wel goed. In Australie zag ik spruitjes. Wel groter dan onze spruitjes. Worteltjes zie je overal. Champignons ook.

Wellicht dat we een keer een workshop koken op de camping moeten organiseren.
bert sitters schreef:Wellicht dat we een keer een workshop koken op de camping moeten organiseren.
Bert,
Als jij op de RAI eens een keer toestemming regelt om een benzinebrander te gebruiken ga ik er koken.
Leon
Leon schreef:
bert sitters schreef:Wellicht dat we een keer een workshop koken op de camping moeten organiseren.
Bert,
Als jij op de RAI eens een keer toestemming regelt om een benzinebrander te gebruiken ga ik er koken.
Leon
Helaas León,

De brandweervoorschriften laten dit niet toe!

Groetjes uit de RAI,

Bert
In Zweden is andijvie haast onbekend. Een krop sla ook, behalve bij de Lidl.
bert sitters schreef:
Leon schreef:
bert sitters schreef:Wellicht dat we een keer een workshop koken op de camping moeten organiseren.
Bert,
Als jij op de RAI eens een keer toestemming regelt om een benzinebrander te gebruiken ga ik er koken.
Leon
Helaas León,
De brandweervoorschriften laten dit niet toe!
Groetjes uit de RAI,
Bert
Hè, lastig zeg. Als hier in Limburg niets niet mag, dan regelen we het zo totdat het wél mag!
Leon
bert sitters schreef:
Leon schreef:
bert sitters schreef:Wellicht dat we een keer een workshop koken op de camping moeten organiseren.
Bert,
Als jij op de RAI eens een keer toestemming regelt om een benzinebrander te gebruiken ga ik er koken.
Leon
Helaas León,

De brandweervoorschriften laten dit niet toe!

Groetjes uit de RAI,

Bert

Nu ben ik er natuurlijk nooit geweest, maarruhh van horen zegge...
tijdens de huishoudbeurs kun je alllerlei gekookt en gebakken lekkers proeven... hoe doen die dat?...
Roald schreef:Nu ben ik er natuurlijk nooit geweest, maarruhh van horen zegge...
tijdens de huishoudbeurs kun je alllerlei gekookt en gebakken lekkers proeven... hoe doen die dat?...
Waarschijnlijk op elektrische kookplaten.
Bloemkool in Birma