Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Malaysian Airlines - Forum Wereldfietser

Malaysian Airlines

Heeft iemand ervaring met het meenemen van je fiets met Malaysian Airlines. (naar China). Blijkbaar vragen die een extra toelage die op voorhand moet betaald worden (60EUR per vlucht. En dit moet via speciale cheque overgeschreven worden die nog eens 30 EUR kost). Dus 150 EUR extra voor de fiets.
Kan je toch zo inchecken zonder dit op voorhand te regelen en dan aan de incheckbalie de fiets regelen.
Zelf beweerden ze ook dat er geen garantie is dat de fiets automatisch doorgecheckt kan worden met de connectie vlucht.
Wat is jullie ervaring?

Hoi,
Ik weet niet of je er nog wat aan hebt: kort geleden heb ik bij Malaysian Airlines een vlucht geboekt naar Bangkok. De fiets moet verplicht in een doos maar ik heb 35kg bagagevrijdom zonder extra te betalen. Als je wacht tot het inchecken loop je een groot risico dat ze erg moeilijk doen over het meenemen van de fiets. Direct doorlabelen naar de eindbestemming is nooit een probleem geweest, ook niet voor de fiets. Ik heb geboekt bij AWOL. China Airlines rekent wel 80 euro per enkele reis extra voor de fiets tenzij je alles onder de 20kg kunt houden.
Succes!

MAS

Ben vorig jaar met MAS naar Vietnam gevlogen. Ging allemaal prima, door 30 kg bagage vrijdom geen problemen bij het inchecken,. het jaar daarvoor vloog ik met de KLM en toen had ik wel een hoop gezeur door de 20 kg bagage limiet die zij hanteren.

De fiiets werd helemaal doorgelabeld naar Hanoi, ondanks een overstap in Kuala Lumpur. Informeer eens bij de Fietsvakantie winkel, daar weten ze wel wat de regels zijn die de luchtvaartmaatschappijen hanteren.

Groetjes, Frank

In februari ben ik met Malaysian Airlines via Kuala Lumpur naar Nieuw Zeeland gevlogen. Omdat ik mijn fiets meenam, had ik een bagage-limit tot 30 kg. Normaal mag je maar 20 kg. meenemen. 30 kg. is 30 kg en geen kilo meer!! Er werd niet gekeken naar mijn handbagage. Gelukkig maar, want ik droeg ruim 13 kg. met me. Ik hoefde niets extra te betalen voor de fiets. De fiets moet wel in een doos verpakt zijn.