Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, 1 februari 2012 - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, 1 februari 2012

Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we een 'Rondje Amsterdam'.
Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (t.o. FEBO).

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug. Het is donker, dus denk aan opvallende kleding en verlichting.
Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig.

Noteer alvast de volgende Rondjes Amsterdam in je agenda: 1 februari, 7 maart, 4 april, 2 mei, 6 juni en 4 juli.
De weersomstandigheden vormden zelden een spelbreker. Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.
Ben er bij :)
Reken maar dat ik erbij ben! Heerlijk hoe koude lucht mijn huid masseert, mijn longen verfrist en de sterren op me laat schijnen.

Dit zijn beelden van gisteren in ochtend in de duinen van Castricum.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
bikelike schreef:Reken maar dat ik erbij ben! Heerlijk hoe koude lucht mijn huid masseert, mijn longen verfrist en de sterren op me laat schijnen.
Nou Erik,
Jij moet vanavond maar voorop rijden, dan hou ik me een beetje in de luwte.
Koert.
3 Graden onder nul valt mee, maar het is de noordoosten wind die het toch wel heel koud maakt. Wat bijzonder dat zich dan toch nog 5 dwazen melden voor een Rondje Amsterdam. Allemaal mannen uiteraard......
We zijn voornemens om eerst een stuk tegen de wind in te fietsen en met de wind in de rug te eindigen. Maar in die opzet slagen we niet helemaal. Wanneer we langs de Amstel richting Ouderkerk fietsen hebben we de wind van opzij en zelfs het stuk van Ouderkerk langs de Holendrecht naar Abcoude valt mee.
Je gelooft het niet, maar de bikkels nemen plaats, buiten op het terras van cafeé de Eendracht; overdekt en aan lij-zijde wel-is-waar. Het dienstertje weet niet hoe ze het heeft. Ze biedt ons tevergeefs een tafeltje binnen aan en van narigheid wilt ze de thee die ze net naar buiten mee nam gelijk weer mee naar binnen nemen.
Wanneer we evenlater langs het Gein richting Driemond fietsen hebben we de wind pal voor onze kop en lijken we wel stil te staan. Langs de Gaasp gaat het al weer wat makkelijker en krijgt iedereen weer praatjes. Toch ben ik blij wanneer we weer bij de Berlagebrug terugkeren. Met de wind in de rug spoed ik me naar huis waar de kachtel loeit.
Klasse!

Met een fiets die ik pas anderhalf uur daarvoor kon ophalen was het wel erg kort dag om er bij te zijn; volgende keer beter, hopen dat het dan lukt!
Koert je hebt een prijs gewonnen!
http://www.vakantiefietser.nl/201202/wi ... wedstrijd/

Afbeelding
Ja, was lekker. Dat stukje langs het Gein was nieuw voor mij. Mooie aanvulling voor mijn repertoire!
Suus schreef:Klasse!

Met een fiets die ik pas anderhalf uur daarvoor kon ophalen was het wel erg kort dag om er bij te zijn; volgende keer beter, hopen dat het dan lukt!
Suus,
Wij willen die nieuwe bolide van jou natuurlijk wel eens zien in Amsterdam. Iedere 1e woensdag van de maand om 19.00 uur Berlagebrug.
Groetjes vanuit de hoofdstad.