Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe verpak je al je fietstassen voor vervoer per vliegtuig? - Forum Wereldfietser

Hoe verpak je al je fietstassen voor vervoer per vliegtuig?

Hoe verpak je al je fietstassen als je je fiets meeneemt met het vliegtuig? Wij dachten zelf aan een grote tas, maar hoe denken jullie daarover?
Gerrie.
Hoi Gerrie, een grote tas kan. Wat ik altijd doe is mijn tassen met een reep binnenband, mijn spin en touw bij elkaar bind en tot een mooi en stevig geheel. Voor de zekerheid mocht het geheel losraken door de stevigste punten ( denk aan de handgreep van je tassen ) nog een touw om ALLE tassen aan elkaar te verzekeren.
Het geheel wikkel ik dan in karton van een oude doos, breed plakband eromheen en eventueel nog touw. Zorg dat er ook een handgreep van bv een roltas uitsteekt om het pakket aan op te kunnen tillen.

Ik vind het karton erg belangrijk daar het goede bescherming biedt tegen stoten en mijn waterdichte tassen heel houdt.

Groetjes

Wij hebben een oude meelzak gekocht ooit in Marokko.
Zo'n zak van geweven plastic. Daarin doen we alle tassen en binden hem vervolgens goed dicht met een label erop.
Volgens mij zijn ze ook te koop in nederland bij de turk\marokaan.

Tassen inpakken? Als het niet hoeft, gewoon los in het vliegtuig.
Sommige low budget maatschappijen eisen 1 stuks bagage, dus dan gaan ze in een 'flight bag'/ raincover voor een grote rugzak. Duck tape eormheen en er gebeurt niets mee.

Groet,
Freek

Ik heb ooit een grote zak bij Bever gekocht waarin je een rugzak kan vervoeren en daar stop ik al m'n tassen, rolbacks, bidons, etc in. Werkt perfect.

Ik gebruik zo'n grote en goedkope boodschappentas, die - als ik het goed heb - in dit forum weleens een Turkentas is genoemd.
Overigens moest ik recentelijk in Australi? de elastieken die ik er - ter versteviging - omheen had gedaan, verwijderen. Niet geheel ten onrechte werd verwezen naar het gevaar dat het bagagepersoneel loopt als de elastieken losschieten of breken.
Gerd

Ik gooi gewoon m'n tassen in 't ruim!

Hallo ,
Lars en alle anderen ,allemaal heel hartelijk bedankt voor jullie reacties.
We hebben nu een idee van hoe het allemaal kan, met het meenemen van de fietstassen in het vliegtuig.
Gr.
Gerrie.

renaw schreef:Ik gooi gewoon m'n tassen in 't ruim!
jij vliegt wel heel low-budget als je je eigen tassen in het vliegtuig moet laden :? :wink:

renaw schreef:Ik gooi gewoon m'n tassen in 't ruim!
Op mijn werk kom ik wel eens in vrachtruimen, je wil niet weten wat daar aan riemen, gespen, sluitingen e.d. ligt.

Zelf doe ik altijd een dunne doorzichtige plastic zak om mijn fietstassen.
Blijven de gespen, sluitingen en banden redelijk beschermt.

John.

Hoi,

Je gaat er denk ik van uit dat je de tassen van je fiets afhaalt, ga je je fiets soms in zo'n fietsdoos doen?

Als je je fiets NIET in een fietsdoos doet, kan je de tassen er beter op laten zitten. Gewoon bandjes een beetje lucht uit laten lopen, spiegels en koplampen misschien verwijderen c.q. beschermen, en de fiets met tassen en al inchecken.
Wij deden dat meerdere keren zo, en de tassen beschermen je fiets als het ware, en je hoeft je meteen niet meer af te vragen waar je je tassen laat!

Nou ja, nog een optie dus, succes ermee.

Heleen

Ik stop mijn fietstassen de laatste jaren in een Ikea-tas. Deze tip had ik ergens gelezen. Dit is een zeer stevige tas (te koop bij Ikea, blauw of geel). Een set tassen van Ortlieb past er precies in. De hele boel ombind ik dan met tape en klaar! Aan de tas zit ook een hengsel dus dat is gemakkelijk mee te nemen. Tijdens de vakantie gebruik ik de tas vaak om op te zitten of spullen in droog te houden. de tas weegt bijna niks dus je hebt er geen last van.

Ik heb een perfecte Oostenrijkse postzak (lijkt op het 'geweven plastic'zoals hierboven beschreven). Ik heb er aan de zijkanten twee gaatjes in gemaakt met daarin metalen ringetjes (Oesen in het Duits, weet net Nederlandse woord even niet), dan rol je hem op als een Ortlieb-tas en klik je alles aan elkaar vast met een bergbeklimmersklemmetje. Die zakken zijn ijzersterk en je kunt ze prachtig opvouwen en meenemen tijdens je reis. Geen idee waar je die dingen ormaal zou kunnen krijgen, maar een zak van Sinterklaas is misschien ook niet zo'n dom idee! :-)

Arjan

Ik heb de laatste paar keer gevlogen met een 'two pieces' eis van de maatschappij. Dan ging de fiets in een doos als eerste 'piece'. Alle vier mijn fietstassen gingen dan gemakkelijk in een oude plunjezak uit het leger. Die komt gewoon bij een legerdump vandaan. Hartstikke stevig, niet duur en nog af te sluiten met een hangslotje.

Wilco