Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Station Zwolle dicht van half juli tot half augustus 2012 - Forum Wereldfietser

Station Zwolle dicht van half juli tot half augustus 2012

Let op: Station Zwolle gaat van half juli tot half augustus 2012 helemaal dicht. Er is dan geen treinverkeer mogelijk in die periode. Hou hier rekening mee met het plannen van je reis. Voor meer info, zie: http://www.destentor.nl/regio/zwolle/99 ... -optie.ece
Bizar
Eric op de Fiets schreef:Bizar
???

Uit eerdere artikel begreep ik dat een ander mogelijkheid was om gedurende een heel jaar (!) ieder weekend station Zwolle te sluiten. Met alle risico's van uitlopende werkzaamheden van dien.
Dus zo gek is die keuze nog niet.

Peter
De vraag die iedereen natuurlijk bezighoudt is: kan de fiets mee in de bus om Zwolle heen?
Ja kan natuurlijk ook met de fiets om/door Zwolle heen fietsen.
Ja, van Meppel naar 't Harde, is zo'n 45 km.
Wat vind onze afdeling Groningen hiervan? Het noorden wordt nu wel lastig met trein en fiets bereikbaar.
Alternatief is nu met de trein naar Enkhuizen en met de boot naar Stavoren.
Peter M schreef:
Eric op de Fiets schreef:Bizar
???
[...]
Het is inderdaad redelijk bizar omdat per trein zwolle het (enige) onvervangbare doorvoer station voor noord/zuid is. Waar in de rest van nederland om vrijwel elk treinstation heen gereisd kan worden per trein met wat moeite, kan dat met Zwolle vrijwel niet.

Dus inderdaad fietsen mogen de bus ook in?
nsa1984 schreef:
Dus inderdaad fietsen mogen de bus ook in?
Ik heb er alle vertrouwen in dat dit NIET geregeld is.

Er is echter nog wel voor belanghebbenden enige tijd om proberen om te regelen dat het wel kan. Wellicht kan contact met Rover hierover uitsluitsel geven.

Peter
Je kan ook nog via Duitsland per trein Groningen bereiken,
Utrecht-Amersfoort-Rheine-Leer-Groningen, ruim 6 uur :?

Of je neemt de boemel Almelo-Marienberg en dan per fiets naar Hoogeveen (30km) en dan weer verder per trein, of de stoptrein naar Wezep en dan per fiets verder door Zwolle naar Meppel... :|

Afbeelding
Het is inderdaad knap lastig, maar er moet ook veel gebeuren. Als het klaar is hebben we wel een flink snellere verbinding naar Amsterdam, en dat is toch ook heel wat waard. Naar ik begrepen heb wordt er gezorgd voor vervoersmogelijkheid voor de fiets. Dat is tegenwoordig vaak wel geregeld, al laat de uitvoering nog wel eens te wensen over.
Het spoorwegnet is decennia lang verwaarloosd, en de modernisering gaat gepaard met af en toe heel wat overlast. Die overlast zal wel minder worden, nu het huidige kabinet zijn prioriteiten heeft verschoven richting meer asfalt....
Wim
Ik ben bang van niet. Niet alleen hogere prijzen, maar ook meer buitendienststellingen, zie hier.
het gaat voor een groot deel niet door:
http://www.nu.nl/binnenland/2718389/sta ... dicht.html