Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie kent er Aad HAM ? - Forum Wereldfietser

Wie kent er Aad HAM ?

Rond 1995 heb ik in India, meerbepaald in KALIMPONG nabij DARJEELING (N.O. INDIA) geheel toevallig een eenzame wereldfietser uit Nederland ontmoet die toen al een 2,5 jaar met de fiets onderweg was !
De man had voorheen een zwaar verkeersongeval gehad en was daardoor betrekkelijk zwaar gehandicapt. Desondanks had hij de moed om via het fietsen er toch het beste van te maken en de wereld rond te trekken. Het was een erg gezellige ontmoeting die me steeds erg bij gebleven is (en vermoedelijk ook één van de oorzaken waardoor ik nu zelf ook een fervent trekkingfietser ben geworden).
Ik zou graag nogmaals in contact komen met hem. Dus mocht iemand die man toevallig kennen, graag zijn e-mail of dergelijke.
met dank
Dirk uit GENT
Beste Dirk,

Helaas een minder leuk bericht, maar Aad Ham is onlangs tijdens een van zijn fietsreizen overleden...

Zie dit nieuwsbericht.
Even googlelen levert dit trieste bericht:
http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/groni ... _overleden
Bedankt voor de vlugge reactie, maar helaas bijzonder slecht nieuws !!!
Ben er toch wel erg stil van !
groeten
Dirk - GENT
Beste Dirk,
Ik heb Aad Ham in 2008 ontmoet. Hij lag toen in het ziekenhuis van Mopti (Mali). Hij was van zijn fiets gevallen en behoorlijk gewond in het ziekenhuis terecht gekomen maar hij wilde niets liever dan doorfietsen.
Een bijzonder man. Hij was onderweg van Amsterdam naar Zuid Afrika. Fietsen was het enige wat hij deed. Het ging hem niet of nauwelijks om iets van het land waar hij doorkwam te zien. Inmiddels had hij, zoals hij zei, 140.000 km gefietst.

Enkele weken later was hij dood. Overreden in Ghana. Ik heb nog geprobeerd contact te krijgen met zijn familie die ergens in Noord Holland woont, maar dat is niet gelukt.

Ik zou graag meer over hem weten.

Jan Joost