Garmin komt met een opvolger van van de Oregon. Zie de volgende tekst:
Nieuw toestel: de Montana – het schaap met vijf poten?
Het komt natuurlijk wel vaker voor dat Garmin een nieuw toestel lanceert. Maar het ene toestel is voor onze klantenkring belangrijker dan het andere. En ditmaal lijkt er sprake te zijn van een zeer belangrijke introductie: de Garmin Montana.
De Montana is een ‘grote oregon’. Vooral bedoeld als outdoor-toestel dus. Bijzonder is vooral dat hij ook gesproken aanwijzingen geeft. En dat maakt hem ineens ook geschikt als volwaardig navigatiesysteem in de auto. Hij heeft geen bluetooth, maar wèl een audio-connector waarop een helmset aangesloten kan worden. En dat maakt ‘m ook geschikt voor op de motor!
Voor de ‘oudere’ Garmin-gebruiker: het lijkt erop dat hiermee (eindelijk) een volwaardige opvolger voor de Quest en de 278C op de markt komt. Een toestel dat voor bijna elk doel geschikt is en tegelijk bijna alle mogelijke instelopties biedt.
Goedkoop wordt hij niet: vanaf 499 euro. En daar komen de kaarten en eventuele steun voor auto of motor dan nog bij. Maar het lijkt een echte topper te gaan worden.
We hopen ‘m komende dagen aan de tand te kunnen voelen, ondermeer tijdens de Promotor Trainingtour (zie punt 6). De Montana zou vanaf medio juni leverbaar moeten zijn.
Zie ondertussen http://www.gps.nl/garmin_montana_serie.html en http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=10&t=34584
Zelf heb ik de Oregon. Het enige nadeel is dat je de trackleur van een geladen track niet kunt wijzigen, Standaard is het magenta. Soms is dat op een grijze kaart slecht te lezen.
Verder een prima apparaat.
Jan
Nieuw toestel: de Montana – het schaap met vijf poten?
Het komt natuurlijk wel vaker voor dat Garmin een nieuw toestel lanceert. Maar het ene toestel is voor onze klantenkring belangrijker dan het andere. En ditmaal lijkt er sprake te zijn van een zeer belangrijke introductie: de Garmin Montana.
De Montana is een ‘grote oregon’. Vooral bedoeld als outdoor-toestel dus. Bijzonder is vooral dat hij ook gesproken aanwijzingen geeft. En dat maakt hem ineens ook geschikt als volwaardig navigatiesysteem in de auto. Hij heeft geen bluetooth, maar wèl een audio-connector waarop een helmset aangesloten kan worden. En dat maakt ‘m ook geschikt voor op de motor!
Voor de ‘oudere’ Garmin-gebruiker: het lijkt erop dat hiermee (eindelijk) een volwaardige opvolger voor de Quest en de 278C op de markt komt. Een toestel dat voor bijna elk doel geschikt is en tegelijk bijna alle mogelijke instelopties biedt.
Goedkoop wordt hij niet: vanaf 499 euro. En daar komen de kaarten en eventuele steun voor auto of motor dan nog bij. Maar het lijkt een echte topper te gaan worden.
We hopen ‘m komende dagen aan de tand te kunnen voelen, ondermeer tijdens de Promotor Trainingtour (zie punt 6). De Montana zou vanaf medio juni leverbaar moeten zijn.
Zie ondertussen http://www.gps.nl/garmin_montana_serie.html en http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=10&t=34584
Zelf heb ik de Oregon. Het enige nadeel is dat je de trackleur van een geladen track niet kunt wijzigen, Standaard is het magenta. Soms is dat op een grijze kaart slecht te lezen.
Verder een prima apparaat.
Jan