Hallo
Ik ben het forum wat aan het doorzoeken geweest, maar heb niet echt iets gevonden waarmee ik mijn vraag mee kan beantwoorden.
Ik ben van plan om een ligfiets te kopen. Ik zou deze voor vanalles en nog wat willen gebruiken, maar onderandere om met de jeugdbeweging op kamp te gaan. met JNM zijn er erg vaak kampen en er moet nogal wat materiaal mee vaak. Daarom was ik aan een fietskar aan het denken (kwestie dat een zeis of bosmaaier daar iets makkelijker op gaan ) Nu vraag ik mij af wat het beste is. een 1 wieler of een 2 wieler. Ik heb thuis nog 2 wielen voor een kar liggen, dus als ik iemand kan vinden die handig genoeg is, zou ik mij een kar kunnen laten maken op maat. Echter, ik heb een andere 2wieler kar helemaal kapot gereden achter mijn stadsfiets door er gewoon een brug (met bocht) mee af te komen. net iets te vaak op zijn kant gegaan...
Gezien de hogere snelheid vrees ik dat dit bij een ligfiets niet echt gaat verbeteren.
Is dit een reel probleem bij ligfietsen? of lag het eerder aan de kleine, volle banden die erop lagen en de bevestiging onder het zadel. De kar die ik eventueel zou laten maken kan dus ook aan de wielas bevestigd worden. Heb ook op andere plaatsen al wat gelezen en de 1wielers hebben blijkbaar hun voor-en nadelen, maar dat zijn meestal dingen die vrij specifiek voor bukfietsen gelden en waar ik niet van kan beoordelen in hoevere ze ook voor ligfietsen van toepassing zijn.
groentjes
tyrr
Ik ben het forum wat aan het doorzoeken geweest, maar heb niet echt iets gevonden waarmee ik mijn vraag mee kan beantwoorden.
Ik ben van plan om een ligfiets te kopen. Ik zou deze voor vanalles en nog wat willen gebruiken, maar onderandere om met de jeugdbeweging op kamp te gaan. met JNM zijn er erg vaak kampen en er moet nogal wat materiaal mee vaak. Daarom was ik aan een fietskar aan het denken (kwestie dat een zeis of bosmaaier daar iets makkelijker op gaan ) Nu vraag ik mij af wat het beste is. een 1 wieler of een 2 wieler. Ik heb thuis nog 2 wielen voor een kar liggen, dus als ik iemand kan vinden die handig genoeg is, zou ik mij een kar kunnen laten maken op maat. Echter, ik heb een andere 2wieler kar helemaal kapot gereden achter mijn stadsfiets door er gewoon een brug (met bocht) mee af te komen. net iets te vaak op zijn kant gegaan...
Gezien de hogere snelheid vrees ik dat dit bij een ligfiets niet echt gaat verbeteren.
Is dit een reel probleem bij ligfietsen? of lag het eerder aan de kleine, volle banden die erop lagen en de bevestiging onder het zadel. De kar die ik eventueel zou laten maken kan dus ook aan de wielas bevestigd worden. Heb ook op andere plaatsen al wat gelezen en de 1wielers hebben blijkbaar hun voor-en nadelen, maar dat zijn meestal dingen die vrij specifiek voor bukfietsen gelden en waar ik niet van kan beoordelen in hoevere ze ook voor ligfietsen van toepassing zijn.
groentjes
tyrr