Additionally, paste this code immediately after the opening tag: rondje /weekend winterkamperen Groningen januari / februari - Forum Wereldfietser

rondje /weekend winterkamperen Groningen januari / februari

Zoals beloofd hierbij de informatie en vraag om mee te denken over een weekend winterkamperen in januari of februari.

In oktober hebben Ronald en ik gekampeerd met "vloerverwarming" op camping Landgoed 't Wildryck in Diever http://www.hogenboomvakantieparken.nl/v ... &period=14. Bij de reacties van oktober kun je hier meer over lezen. Wat wel duidelijk werd uit de reacties, is dat het misschien een idee is om dat een keer te doen in plaats van het rondje Groningen. De maanden januari of februari lijken mij het meest geschikt hiervoor. (in maart kan de sneeuw alweer weg zijn)
Mijn voorstel is om afhankelijk van het weer (want wie heeft er nou zin in 2 dagen regen en wind?) zo'n 5 dagen van tevoren de knoop door te hakken of het een weekend wordt of gewoon een rondje. Wanneer het weer in januari te slecht is kunnen we doorschuiven naar februari.
Wat betreft de data stel ik voor om zowel in januari als februari op te schuiven naar het 3e weekend/zondag van de maand. In januari i.v.m. de Wereldfietser nieuwjaarsborrel in Utrecht en in februari i.v.m. de Fiets en Wandelbeurs waar we natuurlijk naartoe willen.
Graag jullie reacties en ideeen.

Groeten,
Ineke Valster
o594-518316
Ik vind het zelf een heel erg goed idee! Nu kan ik namelijk 2 vliegen in een klap slaan:
1. Naar de fiets en wandelbeurs gaan.
2. Een weekend kamperen zonder extreem veel last te hebben van de koude
Count me in! :D
Ben het helemaal met paul eens. Strak plan Ineke.
En het 3e weekend vind ik helemaal goed (het 2e kan ik niet)
Of het dit jaar nog wat wordt met de sneeuw???
Maar het idee om midden in de winter te kamperen vind ik al spannend genoeg ook zonder sneeuw.
Voor iedereen een heel goed begin van 2012! Cilia
Wij zijn voornemens om ook mee te gaan winterkamperen.
We hebben nog een discussie of we onze tent nu wel of niet op een verwarmde plek moeten opzetten. Als je het echte winterkamperen wilt uitproberen ...
Zowel 14-15 januari als 18-19 februari houden we vrij, dus als er nu nog snel meer aanmeldingen bijkomen, kunnen we dit weekend al de wei in.

Geke en René

ps. En iedereen een heerlijk 2012 toegewenst.
Hallo,
Ik vind het een heel spannend idee, maar ik twijfel nog of ik zal meegaan: Het is wel na vijven donker en pas tegen half negen weer licht. En zijn er ideeen over het avondeten: zelf koken of ergens eten? Het weer lijkt in ieder geval wel goed te worden (als in droog).
Groet, Petra.
het weekend van 17 en 18 febr. zou ik wel mee willen!
Paulien
Hi Ineke, als je de 17 en 18 febr. gaat zou ik wel mee willen.

Groet Henk

kaaijk@bouwcalculatiebureau.nl
Telefoon. mobiel: +31 (0)6 10888387
Hallo Groningse wereldfietsers,
Wij gaan graag mee. Leuk voorstel. We kunnen zowel het weekend van 14, 15 januari als dat van 18, 19 februari.
Frenk en Margo
Hallo beste mensen,

Voor degenen die ik nog niet heb gezien/gesproken: De beste (fiets)wensen voor 2012.
Zoal het er nu uitziet wordt het toch echt "winterkamperen" komend weekend! Dat is precies wat we willen!!
Ik heb net contact opgenomen met Langoed het Wildtrijck en we zijn komende zaterdag 14-01-2012 van harte welkom. Er is plaats en we mogen tot 8 tentjes op 2 plaatsen zetten.Zijn we met meer dan worden het 3 plekken. We moeten even ter plekke zien dat we het aantal tentjes en personen zo verdelen dat wachttijden voor onze persoonlijke toilet voorziening niet te lang wordt. De kosten per plaats zijn E 15,-. Dus alleszins te doen.

Er is een lekker warm overdekt zwembad waar we gratis gebruik van kunnen maken en een pannenkoeken restaurant dat tot 20.00 geopend is met een openhaard. Mijn voorstel is dus ook om 'savonds een pannenkoek te eten en lekker na te tafelen tot zeker rond sluitingstijd.
Daarna kunnen we zien wat we doen, of gewoon met een goed boek de slaapzak in. Zondagochtend zullen we zelf ons ontbijt moeten verzorgen, want het restaurant is dan (nog) niet open. We mogen bij heel slecht weer ons broodje binnen opeten in speelruimte die er is.

Ik hoop dat jullie en net zoveel zin in hebben als ik.
We houden het weer in de gaten en vrijdag meld ik nog even een definitief doorgaan of afblazen. Maar ik ga ervanuit dat het redelijk weer is en dat we gaan!!

We vertrekken vanaf de gebruikelijke plek voor het station in Groningen om 10.00uur bij het Peerd van ome Loeks.

Tot zaterdag!!

Ineke 0594-518316 06-22909149
Of we fietsen 's avonds even Diever in, op zoek naar een leuk restaurant en/of café. En zondagmorgen kunnen we dus tot half negen uitslapen. :wink:
Volgens mij gaat het helemaal goedkomen.

René
Hoeoeoeoeoeo, ik ga mee!:D
Leuk dat het doorgaat!! En leuk dat de "aanmeldingen" langzaam maar zeker binnendruppelen. Als de voorspellingen uitkomen wordt het perfect fietsweer: niet te koud en toch lekker winters, weinig wind, geen regen, wel wat zon, wat willen we nog meer. Ik ga snel m'n garderobe bij elkaar zoeken, want het is zo zaterdag 10uur.
En ik kan me wel vinden in het voorstel van Rene en Geke om in Diever wat te gaan eten: kunnen we wat langer natafelen en hoeven we niet zo vroeg in de slaapzak te kruipen. Ineke ik neem aan dat jullie een leuke route naar Diever voor ons hebben bedacht? tot zaterdag Cilia
Wie weet bevalt het zo, dat het in februari nog een keer herhaald wordt....?!
Zou leuk zijn, want ik had er wel zin in :)
Paulien
Hoi,
Ik ben er dit weekend niet bij. Ik wens jullie veel plezier en hopelijk hebben jullie het niet al te koud. Ik hoor graag de volgende keer de verhalen.
Groet, Petra (met inmiddels alweer 7 wintertenen :-( )
Voor alle stoere "winterkampeerders" die meegaan dit weekend.

Onze plekken 2 zijn besproken. Zoals het er nu uitziet zijn we met 8 man. Dat is 4 per douche/toilet. Moet lukken dacht ik zo. Volgens de site kost een plek per nacht E 30,-, volgens de mevrouw van de receptie E 15,-. Dus dat is zo'n E 4,- pp + toeristenbelasting ik dacht E 1,- En daar krijg je dan vloerverwarming voor en mag je gratis van het zwembad gebruik maken. Waar vind je dat nog?.
We vetrekken om 10.00 uur vanaf de gebruikelijke plek voor het station in Groningen.
Ik heb wel een route in gedachten. Die hebben we weliswaar al eerder gereden, maar hij blijft mooi en rustig.
Via Peize, de bossen bij Norg over het Fochteloer Veen naar Appelscha. Kunnen we pauzeren bij het bezoekerscentrum of theedrinken bij een echte Heks die daar woont. Vervolgens rijden we via het Aekingerzand en het Drents Friese Wold naar Diever.
Als we zorgen dat we er rond 15.00 uur zijn, hebben we genoeg tijd om de tenten op te zetten en vervolgens onze spieren te laten bijkomen in het warme water van het zwembad.
Daarna is er alle tijd om lekker te gaan eten. In het Pannenkoekenrestaurant op de camping of in Diever waar verschillende restaurants zijn (niet te duur) of bij de Chinees in Dieverbrug. (zelf koken kan ook)
Natuurlijk zorg ik voor de brownie die jullie nog steeds te goed hebben.

!!!!!!!!!!!!Vergeet je fietslampjes niet voor als we gaan eten en in het donker moeten rijden!!!!!!!!!!!!!!!!

Tot morgen! 10.00 uur

Ineke , Ronald
o6-22909149
Tsja, kwee nie: ik ga winterkamperen en neem mee: een bikini en een badlaken!!
Ze verklaren me nu al voor gek, laat staan als ik terugkom met het verhaal dat ik ook m'n zwemspullen had meegenomen. Ik ga denk ik gewoon lekker lang op de vloerverwarming staan douchen. tot morgen, ik verheug me er erg op. Cilia

!

Ik heb zojuist 2 thermoshirts en een lange thermo onderbroek gekocht, de tassen zijn gepakt, de GPS is klaar om te gaan en ik heb er buitengewoon veel zin in :D
Wat hebben we geboft met het weer. Volop zon en een beetje vorst om het toch echt winterkamperen te maken. We hadden het niet beter kunnen treffen en wat zullen de thuisblijvers een spijt hebben als de foto’s zien en horen hoe lekker we gefietst en gegeten hebben. Daar bestaat zo’n wereldfietsersweekend in het noorden meestal uit weten we uit ervaring.

Afbeelding

Zaterdag vertrokken we om 10.15 uur met 8 stoere fietsers richting het zuiden. Na zo ongeveer alle natuurgebieden die we maar konden vinden tussen Groningen en Diever bereikte we onze luxe winterkampeerplaats rond 15.00 uur.

Afbeelding

In een stralend zonnetje werd een plekje voor de tentjes gezocht en onze toilet gebouwtjes met vloerverwarming verkend. Heerlijk op temperatuur gebracht voor ons. Er was nog voldoende tijd voor een kop thee of koffie in de zon en daarna was het goed toeven in het warme zwembad of, (als je vond dat je al genoeg bewogen had) een plekje in het restaurant bij de openhaard met een pilsje.

Afbeelding

Voor het diner werd naar Diever uitgeweken. In het plaatselijke (eet)cafe werden we hartelijk ontvangen en op ons wenken bediend. Vooral de mosterdsoep was populair. We konden net zo lang (na)tafelen als we wilden en ook het billiard mocht gebruikt worden. Eerst om onze jassen, truien, handschoenen en nog meer warm te houden (we waren immers aan het winterkamperen) en later om een heuse partij billiard op te spelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug bij de tentjes bleek dat het kouder was dan gedacht, want deze waren bedekt met een heus laagje ijs. Niemand hoefde echter met koude voeten naar bed, want gewoon even naar de wc en ze waren lekker warm.

Zondagochtend was de zon al op toen we opstonden om met z’n allen te ontbijten met lekkere verse broodjes. Margot en Frenk waren zo slim geweest een waterkoker mee te nemen en dat was toch handig! We hebben er allemaal plezier van gehad. Na een stevig ontbijt konden we er tegen en gidste Cilia ons over de mooiste paadjes en langs weidse vergezichten terug naar Groningen.

Afbeelding

Ik ga er vanuit dat iedereen weer veilig is thuisgekomen, want Ronald en ik zijn bij Hijken afgeslagen om voor donker thuis te kunnen zijn.

Ik denk dat ik namens iedereen spreek als ik zeg dat we enorm geboft hebben en niet alleen met het weer , maar ook met de gezelligheid van de groep.

Allemaal bedankt!!!

Tot de 3e zondag in februari,

Ineke en Ronald
Het was een hele fijne tocht en op deze manier winterkamperen is goed vol te houden voor mij :D . Cilia en ik hebben op het einde nog even een rondje om het peerd gefietst waarna ook wij naar huis toe gingen. Het liep wat uit omdat we nog wat zijn gaan eten met Frenk en Margo.

Een superweekend! :D
Zeker een geslaagd weekeind! Mooie route.
Een goede manier om medefietsers beter te leren kennen.

Groet, Frenk