Additionally, paste this code immediately after the opening tag: regenbroek met voetbandjes? - Forum Wereldfietser

regenbroek met voetbandjes?

Er valt zo veel regen dat het water van boven in mijn verder waterdichte fietsschoenen loopt. Sealskins lopen ook vol.

Kent iemand een regenbroek met bandjes onder de voeten/schoenen zodat de broekspijpen diep over de schoenen blijven zitten? Wie weet helpt het een beetje.

Bij voorbaat dank,

Frank
Stukje breed elastiek aan de pijpen van je huidige regenbroek naaien? Klusje van een paar minuten.
hester b. schreef:Stukje breed elastiek aan de pijpen je huidige regenbroek naaien? Klusje van een paar minuten.
Dat antwoord was ik al bang voor :wink:
Alles wat ik ooit aan een regenpak naaide of plakte scheurde er subiet weer af.

Eigenlijk zou ik heel gelukkig zijn met zoiets. Zelfs die kleur lijkt me wel wat :idea: 't is de maat die me weerhoudt.
Ik kan me van vroeger herinneren dat ik een regenbroek had met van die elastieken bandjes aan de onderkant. Aan de onderkant van de pijpen zat aan weerzijden een drukknoopje. Aan weerszijden van het elastiek ook een drukknoopje. Het lijkt mij dat dat stevig vast zit en het lijkt me makkelijk zelf te maken (mits je zo'n tang hebt om drukknoopjes vast te maken).
Halfhoge schoenen en een regenbroek op een ruime lengte zijn voor mij voldoende, echter als je langere benen hebt als de broeken normaal gesproken te koop zijn is een mini gamasche als bv de ' vaude madrisa gaiter' een idee voor eronder?
snowfreakyvon schreef:is een mini gamasche als bv de ' vaude madrisa gaiter' een idee voor eronder?
ik dacht aan een latex manchet zoals bij drysuits, maar dit lijkt een makkelijker uitvoerbaar idee. Ik ga eens op onderzoek. Dank je.

Frank
Ik heb er zo een, lang geleden gekocht, gewoon bij de Scapino. Let wel goed op de kwaliteit want op de een of andere manier komt het water toch door de broek heen altijd. Maar het systeem met de bandjes slaagt in zijn doel, is mijn ervaring.
Met zoveel regen als pas gelee, fiets je misschien liever in een surfpak met surfschoentjes... 8) :wink: :D
Roald schreef:Met zoveel regen als pas gelee, fiets je misschien liever in een surfpak met surfschoentjes... 8) :wink: :D
Zoiets is het wel geworden. Heb gewoon extra lange sealskinz gekocht in de hoop dat het water zo hoog niet, of minder, naar binnen loopt. We zullen zien.