Ik overweeg om een Surly Long Haul Tucker aan te schaffen. Ik hou nou eenmaal van een (bijna) horizontale bovenbuis en zij zijn zo'n beetje de enige (samen met de dure frames van Patria) die ik ken die dat nog doen. Maar meer dan 400 euro zit er bij mij echt niet in.
Hoe stijf is zo'n Surley frame nou eigenlijk, volgepakt? Het is natuurlijk geen alu en de buizen zijn niet dik. Ik heb eens op een Big Dummy gereden met veel bagage en dat was een onwaarschijnlijke wiebelkont, heel vervelend rijden. Maar daar zat achterop zo'n 40 kilo en voorop helemaal niks.
Dan schijnt er achter geen bagagedrager gemonteerd te kunnen worden. Zonder bagagedrager is geen optie voor mij. Op hun website leggen ze het uit:
So far we have talked only about kickstands that mount by clamping above and below they chainstays where they meet the bottom bracket. Some people prefer rear mounting kickstands which usually clamp around the non-driveside seat- and chainstays. They won't work, sorry. This type do not work on most Long Haul Truckers because of the placement of the spare spoke holder in conjunction with the shape of our proprietary dropout.
Ervaringen??
Hoe stijf is zo'n Surley frame nou eigenlijk, volgepakt? Het is natuurlijk geen alu en de buizen zijn niet dik. Ik heb eens op een Big Dummy gereden met veel bagage en dat was een onwaarschijnlijke wiebelkont, heel vervelend rijden. Maar daar zat achterop zo'n 40 kilo en voorop helemaal niks.
Dan schijnt er achter geen bagagedrager gemonteerd te kunnen worden. Zonder bagagedrager is geen optie voor mij. Op hun website leggen ze het uit:
So far we have talked only about kickstands that mount by clamping above and below they chainstays where they meet the bottom bracket. Some people prefer rear mounting kickstands which usually clamp around the non-driveside seat- and chainstays. They won't work, sorry. This type do not work on most Long Haul Truckers because of the placement of the spare spoke holder in conjunction with the shape of our proprietary dropout.
Ervaringen??