Additionally, paste this code immediately after the opening tag: snorrende SON??? - Forum Wereldfietser

snorrende SON???

Heeft iemand ervaring met een snorrende SON?
Bij staat er sinds 5 jaar een SON28 in m'n 28" voorwiel die een B&M Toplight multi en een edeluxlampje voedt. Niets dan lof voor deze combinatie.
Vorige week merkte ik echter dat bij hogere snelheid (46km/h - bergaf en wind in de rug :lol: ) de naaf een licht snorrend geluid maakte. Dat had ik zeker nog nooit eerder gehoord. Bij normale snelheden is ie altijd muisstil.
Iets om me zorgen om te maken? Ik hoop het niet...

Greetz,
Bram
Niet met een Son. Maar alle Shimano dynamohubs in mijn bezit, hoe duur of goedkoop ook, hebben weleens gezoemd. Een keer. Even. Zonder dat de oorzaak daarvoor dezelfde leek als een vorige keer.

De eerste keer was dit schrikken. Duizenden kilometers verder lijkt er toch weinig aan de hand te zijn.
De SON 28 Klassik is bij hogere snelheden niet helemaal trillingsvrij en stil. Bij de SON 20 heb ik dat nooit kunnen constateren. Het is in elk geval geen reden tot zorg, tenzij het echt flink l awaai is, lijkt me.
Wim
cycloantverpia schreef:Heeft iemand ervaring met een snorrende SON?
Bij staat er sinds 5 jaar een SON28 in m'n 28" voorwiel die een B&M Toplight multi en een edeluxlampje voedt. Niets dan lof voor deze combinatie.
Vorige week merkte ik echter dat bij hogere snelheid (46km/h - bergaf en wind in de rug :lol: ) de naaf een licht snorrend geluid maakte. Dat had ik zeker nog nooit eerder gehoord. Bij normale snelheden is ie altijd muisstil.
Iets om me zorgen om te maken? Ik hoop het niet...

Greetz,
Bram
Een licht electromotor achtig geluid kan er idd wel uitkomen als je heel hard gaat. Geklapper/geratel is meestal te wijten aan een snelspanner die iets te los staat
Prima, geen paniek dan. Waarschijnlijk was het dus gewoon de hartslag van een SON die wat harder moet werken... :wink: